Dopisy vyvolávají další vážné otázky, jak moc bylo letadlo bezpečné v době, kdy mělo povoleno létat.  Dokumenty současně ukazují, že firma odmítla některé navrhované úpravy letadla, které by zvýšily jeho bezpečnost, zejména pak povinné školení na simulátorech. Úryvky z komunikace kolují po sociálních sítích.  Detailní analýzu komunikace přináší zejména americká média, například v případě Boeingu vždy velmi dobře informované Seattle Times.

Největší rozruch vyvolala především komunikace dvou zaměstnanců, kteří si stěžovali na bezpečnostní systém letadla. „Letadlo navrhli klauni, na které dohlíží opice,“ napsali v dubnu 2017, necelé dva roky před uzemněním tohoto typu. O rok a půl dříve pak jiní zaměstnanci řeší, jak odmítnout případné požadavky leteckých regulátorů při schvalování. Konkrétně na možné zavedení povinnosti pro piloty absolvovat ještě výcvik na simulátoru. „Musíme je velmi tvrdě odmítnout a budeme potřebovat podporu na nejvyšších místech, až se toto bude finálně řešit,“ uvedl jeden ze zaměstnanců.

Boeing ve svém prohlášení uvedl, že tato komunikace není obrazem firmy a je absolutně nepřijatelná.

V únoru 2018 jeden zaměstnanců položil svému kolegovi dotaz. „Nechal by jsi svoji rodinu letět MAXem?“ „Ne,“ odpověděl druhý. Komunikace současně odhaluje, že někteří zaměstnanci tlačili vedení na nutnost školení pilotů 737 MAX na simulátoru, což Boeing odmítal. Teprve tento týden změnil názor a školení doporučil.

Americký úřad pro civilní letectví FAA uvedl ve svém stanovisku, že část komunikace je pro ně zklamáním z pohledu toho, jakým způsobem se o nich zaměstnanci Boeingu vyjadřují. Současně ale FAA odmítla, že by některá bezpečnostní rizika, na které se v komunikaci upozorňuje, neřešila.

Mimořádně zničující dokumenty

Na veřejnost už loni unikla komunikace bývalého testovacího pilota Boeingu Marka Forknera, v které řešil možné ohrožení bezpečnosti a lhaní ohledně testovacího letu. Boeing tehdy zprávy označil jako nedorozumění.

Šéf americké sněmovní komise pro vyšetřování 737MAX Peter DeFazio označil nově zveřejněné dokumenty za mimořádně zničující. „Ukazují velmi znepokojivý obrat toho, co byl Boeing schopen učinit, aby se vyhnul detailnějšímu zkoumání regulátorů. Zaměstnanci přitom zjevně věděli o možných problémech,“ uvedl DeFazio.

Odhalená komunikace ukazuje, že se zaměstnanci vyjadřovali nelichotivě i o zákaznících Boeingu, piloty malajské společnosti Malindo Air označili za idioty. Stalo se tak poté, co se aerolinky dožadovaly ještě výcviku na simulátoru.