Společnosti se dařilo i v kategorii tichých vín. Prodeje značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov vykázaly nárůst o více než osm procent na celkových více než 11 milionů lahví.

„Přestože jsme na začátku loňského roku ukončili výrobu lihovin, celkové prodeje společnosti v tuzemsku v minulém roce narostly meziročně o více než dvě procenta,“ hodnotí výsledky roku Ondřej Beránek, ředitel společnosti Bohemia Sekt, a doplňuje, že většina produkce mířila na český trh, pouze několik procent prodaných lahví směřovalo do zahraničí.

V součtu má tak společnost za sebou úspěšný rok s celkovým prodejem téměř 29 milionů lahví.

„Nárůst prodejů sektů, šumivých nápojů i tichých vín byl zřetelný v průběhu celého roku, dlouhodobě se tak naplňuje naše vize o tom, že sekty nejsou jen prostředníkem sváteční a silvestrovské atmosféry, ale celoročním společníkem,“ komentuje Beránek.

Investice do vinic i rozšíření výrobní kapacity

Společnost i v roce 2017 pokračovala v rozšiřování plochy svých vinic, vysadila jich 40 hektarů. Celkem nyní obhospodařuje na jižní Moravě 520 hektarů. Přiblížila se tak svému cíli mít do roku 2020 600 hektarů vlastních vinic.

Další investice Bohemia Sektu v minulém roce směřovaly do výroby sektů ve Starém Plzenci. Jednalo se o nové kvasné tanky, díky kterým se zvýšila kapacita pro výrobu šumivých vín takzvanou Charmatovou metodou. V letošním roce plánuje společnost vedle rozšiřování plochy vlastních vinic investovat i do nového střediska pro zpracování hroznů ve vinařství Víno Mikulov.

„Věříme, že pozitivní vývoj bude pokračovat i v příštích letech. Proto je potřeba už nyní investovat do výrobní kapacity našich vinařství,“ uzavírá Ondřej Beránek.