Společnost Bosch dodávala Volkswagenu součástky, s jejichž pomocí automobilka manipulovala s údaji o emisích naftových vozů. Bosch je proto stejně jako Volkswagen terčem vyšetřování úřadů v Německu i Spojených státech, napsaly agentury DPA a Reuters.

Šéf společnosti Bosch Volkmar Denner dnes uvedl, že celkové dopady skandálu na světový automobilový průmysl ještě nelze odhadnout. Bosch ale podle něj zatím nepociťuje žádný útlum v aktivitách souvisejících s naftovými automobily.

Celkové tržby společnosti, která je největším dodavatelem automobilových součástek na světě, loni podle předběžných údajů stouply o deset procent na více než 70 miliard eur (1,9 bilionu Kč). Provozní zisk vzrostl o více než třetinu na pět miliard eur (135 miliard Kč), napsala agentura DPA.

V letošním roce Bosch očekává nárůst celosvětové produkce automobilů pouze o procento. "Jestli se k tomu přidá nejistota spotřebitelů ohledně naftových technologií, bude situace ještě obtížnější," uvedl Denner. "Musíme nyní učinit kroky, aby se to nestalo," dodal. Ve společnosti Bosch závisí na naftových technologiích zhruba 50.000 z celkových 375.000 pracovních míst.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.