Kupci hybridních automobilů, které vypouštějí méně než 50 gramů/km oxidu uhličitého a mají dojezd s nulovými emisemi větší než 113 kilometrů, budou mít nárok na příspěvek 3500 liber (103 tisíc korun), což je o 22 procent méně než podle starých pravidel. V případě automobilů, které produkují až 75 gramů/km oxidu uhičitého a mají nižší dojezd s nulovými emisemi již nebude dotace vyplácena.

„Poté, co se plug-in hybridními modely, jako je Mitsubishi Outlander, staly oblíbenými mezi spotřebiteli, se vláda zaměřuje na modely s nulovými emisemi, jako jsou Nissan Leaf a BMW i3,“ uvedl kabinet ve svém prohlášení. Plug-in hybridy mají na rozdíl od čistých elektromobilů kromě elektromotoru i spalovací motor.

Trh s automobily klesá

Prodej vozidel s alternativním pohonem, které zahrnují různé typy vozů šetrných k životnímu prostředí, je podle údajů profesní organizace britského automobilového průmyslu SMMT (The Society of Motor Manufacturers and Traders) nejrychleji rostoucí částí trhu. Přesto však letos britský automobilový trh v důsledku nižšího zájmu o diesely klesl celkově o 7,5 procenta.

„Předčasné odstranění podpůrných grantů může mít zničující dopad na poptávku. Bez pobídek světové třídy nebudou ambice vlády naplněny,“ varoval šéf SMMT Mike Hawes.