Podle společnosti nebyly ohroženy informace o cestovních plánech a pasech a únik se týká pouze platebních karet. „Osobní a finanční údaje naších zákazníků, kteří prováděli rezervace na našich webových stránkách a v aplikaci, byly kompromitovány,“ oznámila letecká společnost. „Narušení bezpečnosti vyřešeno a naše stránky fungují normálně. Vše jsme oznámili policii a příslušným orgánům,“ dodala.
Ke krádeži došlo v období mezi 21:58 GMT (23:58 SELČ) 21. srpna a 21:45 GMT (23:45 SELČ) 5. září. Celkem tak bylo ohroženo přibližně 380 tisíc platebních karet. BA doporučila každému, kdo věří, že by mohl být únikem zasažen, aby kontaktoval svého poskytovatele bankovních nebo kreditních karet. Případné odškodnění pak chce řešit individuálně.
Neinformovali nás, zuří zákazníci
„Je nám hluboce líto, že došlo k tomuto narušení,“ omluvily se aerolinky. Nespokojení zákazníci si však stěžují, že je firma o ohrožení jejich platební karty neinformovala a o všem se dozvěděli z médií.
Daniel Willis, který si let s British Airways zarezervoval v pondělí, řekl, že ho nikdo nekontaktoval. „Nic mi o tom neřekli a právě jsem musel zrušit kartu, kterou jsem použil. Jsou to bordeláři,“ sdělil reportérům listu Daily Telegraph.
Další zákaznice British Airways Stephanie Jowersová uvedla, že kontaktovala aerolinky několik hodin předtím, než byla krádež údajů oznámena, s podezřením na zneužití své platební karty. Nikdo ji však neinformoval, že by mohla být ohrožena. „Opakovaně jsem požadovala vysvětlení. Nikdo mi ho nedal,“ citoval ji Daily Telegraph.