Iceland je v Británii jedničkou na trhu mraženého zboží s obratem tři miliardy liber ročně, provozuje 850 obchodů. Společnost letos otevřela na anglickém trhu 50 nových prodejen, v příštím roce má být číslo obdobné.

V ČR firma zatím provozuje tři prodejny, po Plzni a Kladnu otevřela tento měsíc obchod v Praze. Při otevírání nových obchodů se zaměří na místa s vysokou hustotou obyvatel, tedy blíže k centrům měst. Nově otevírané obchody budou mít prodejní plochu kolem 400 metrů čtverečních. V sortimentu je zatím 450 druhů mražených výrobků, mj. hotová jídla, zmrzliny, pizzy, dorty či maso.

Zboží z Británie i české výrobky

Na tuzemském trhu se Iceland plánuje zaměřit na prodej kvalitního mraženého zboží za velmi dobrou cenu. Část zboží bude řetězec dovážet z Británie. "Upřednostňujeme kvalitu, nikoli teritorium. Nebráníme se ale odebírat zboží od českých dodavatelů, naopak jim chceme dát příležitost zásobovat celou naši síť 850 obchodů," uvedl Růžička. Firma má v Londýně testovací centrum, kterým budou muset projít i tuzemští dodavatelé, kteří budou chtít do řetězce dodávat své produkty.

"Chceme Čechy naučit jíst kvalitní mražená hotová jídla. Plánujeme vyrábět i hotová česká tradiční jídla," dodal Růžička. Na českém trhu se prodá ročně mražené zboží asi za osm miliard korun.

Iceland byl v Británii loni zvolen nejlepším zaměstnavatelem, ve stejném duchu chce Růžička vést firmu i v Česku. Zaměřit se chce mj. na vysokou firemní kulturu a spokojené zaměstnance.

Milan Růžička pracoval v letech 2005 až 2012 jako generální ředitel společnosti Electro World Central Europe. Předtím šest let působil v pozici provozního ředitele společnosti Ahold Czech. Od července 2013 je generálním ředitelem Iceland Czech.