Přes nepříznivé výsledky Zetor nepřiškrtil vývoj. Při roční ztrátě 149 milionů korun investoval do podpory výzkumu, vývoje a podpory prodejů přes 200 milionů korun. V letošním roce také plánuje rozšířit nový design traktorů na další modelové řady.

„Do hospodářských výsledků se promítlo zpožděné uvedení některých modelů na trh v první polovině roku, které způsobila nutnost implementovat novou evropskou směrnici upravující požadavky na zemědělské traktory,“ uvedl další příčinu poklesu ředitel společnosti Marián Lipovský. Podle něj trh s traktory klesá dlouhodobě už od roku 2012.

Zetor vloni prodal přes dva tisíce traktorů. Utržil za ně přes 2,3 miliardy korun. Téměř polovinu prodejů představovala nejúspěšnější modelová řada Proxima. „Pro rok 2019 plánuje společnost snížení objemu skladových zásob a hotových výrobků, což je nutný předpoklad ke zlepšení hospodaření a ke stabilizaci společnosti, a zvýšení svého tržního podílu na klíčových trzích,” dodal Lipovský.

Traktorů se prodává stále méně

Přestože byla společnost v posledních osmi letech v zisku, počet prodaných traktorů se v posledních letech snižoval. zatímco ještě v roce 2014 prodal Zetor 4178 traktorů, v roce 2017 to bylo 2786 strojů. Postupně klesaly také tržby společnosti.

I když je Zetor nejsilnější značkou traktorů v Česku, 87 procent jeho produkce putuje do zahraničí. Kromě Slovenska míří výrobky z brněnské továrny zejména do Polska, Litvy, Irska, Německa, Velké Británie, Francie, USA nebo Bulharska.

V roce 2017 uzavřel Zetor v Rusku memorandum o dodávce šesti tisíc sad traktorů Forterra do roku 2022. Podle dřívějšího vyjádření společnosti se tyto závazky daří plnit.