Klimatizované vozy vybavené kamerovým systémem mají být obousměrné a nízkopodlažní, celá tramvaj musí mít bezbariérový průchod.

Do každé se má vejít nejméně 230 cestujících, šedesát z nich bude sedět. „Novými tramvajemi nahradíme starší vozy typu KT8 z osmdesátých a devadesátých let,“ upřesnila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Starších vozů jezdí po Brně jednatřicet, přičemž hranice jejich životnosti je podle odborníka na tramvaje Tomáše Kocmana jeden a půl milionu ujetých kilometrů. „To je moment, kdy mohou být postupně vyřazovány. Oceňuji tedy, že brněnský dopravní podnik takto včas řeší obnovu vozového parku,“ řekl Kocman.

Podle náměstka primátorky pro dopravu a investice Roberta Kerndla jde o logickou a postupnou obnovu. „Je dobře, že cestující se svezou v moderních vozech,“ uvedl Kerndl.

Dopravní podnik už má také jasno, kde budou nové vozy jezdit. „Předpokládáme nasazení primárně na linku osm, kde už nyní z důvodu ukončení trati v Líšni úvratí oboustranné tramvaje využíváme,“ uvedla Tomaštíková.

Brňané by se v nových tramvajích měli svézt také na připravované trati k Univerzitnímu kampusu.