"Jednání o zavedení linky přes velké letiště jako křižovatku je kontinuální proces. Není tak těžké se dohodnout s nějakým letištěm, klíčové je nalezení dopravce, který by takovou linku provozoval," vysvětlil Plaček. Je proto v kontaktu s několika, kteří by přicházeli v úvahu.

"Každého zajímají tržní možnosti regionu. Snažíme se jim poskytnout co nejvíce informací. Nová linka je pak výsledkem snah," řekl.

Nepočítá však s tím, že nynější snahy budou mít konkrétní výsledek ještě v letošním roce. V dubnu totiž začíná letní letová sezona. "A na podzim či na zimu nikdo novou linku otevírat nebude," uvedl.

V lednu řekl, že se dobře rýsuje spolupráce na letišti v Mnichově či Frankfurtu nad Mohanem. Bavorská metropole je stále jedním z vážných kandidátů. "Máme užší vztahy. Ale pak je potřeba, aby na lince létala Lufthansa nebo některý z jejích partnerů. Lince pak samozřejmě pomůžeme po stránce propagace, ale je to všechno zdlouhavé," řekl Plaček, který už dříve uvedl, že nejsou perspektivní blízká letiště, jako je Praha a Vídeň.

Loni brněnské letiště odbavilo téměř 535.000 cestujících, provozuje pravidelné linky do Moskvy, Londýna, Milána a Eindhovenu.