Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z Brna poletí letadla do Chorvatska

Brno - Jihomoravský kraj se s Chorvaty dohodl, že Brno a Zadar spojí od roku 2009 pravidelná letecká linka.

19.4.2008 6
SDÍLEJ:

Letištní hala v Brně-TuřanechFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dlouhé čekání v nekonečných kolonách, únava z mnohahodinové cesty a nebezpeční řidiči. Podobný začátek dovolené v Chorvatsku by pro Jihomoravany mohl být od příštího roku minulostí. Z Brna totiž do chorvatského Zadaru poletí pravidelná letní linka.

Brněnský Deník Rovnost zjistil, že ji bude zabezpečovat nově založená slovenská letecká společnost Slovakia Wings. „Jednání jsou na dobré cestě. Do měsíce by mělo být všechno jasné. Teď řešíme pravidelnost a období, kdy bude linka létat,“ uvedl chorvatský poradce firmy Slovakia Wings Darko Lončarevič.

Podle něj by linka mohla létat každý den. „Možné to je. Záleží na tom, jaký bude zájem. Minimálně jednou týdně ale létat bude. Společnost na linku nasadí stroje ATR 42 pro šestačtyřicet cestujících. Jsou to vlastně takové létající autobusy,“ dodal Lončarevič. Společnost navíc zavede také letecké spojení mezi Zadarem a Bratislavou.

Pravidelná linka

O možnosti leteckého spojení spolu na začátku tohoto týdne jednali také představitelé Jihomoravského kraje a Zadarské župy. „O letecké spojení s Chorvatskem máme velký zájem. Dohodli jsme se na tom, že linka bude létat od roku 2009. Nešlo by o nahodilé charterové lety, ale pravidelnou linku. Chtěli bychom, aby letadla létala co nejdelší období roku,“ řekl náměstek jihomoravského hejtmana Milan Venclík.

#nahled|https://g.denik.cz/50/8d/linky_brno_letiste_info_denik-630.jpg|https://g.denik.cz/50/8d/linky_brno_letiste_info.jpg|Letecké linky z Brna#

Nová destinace, kam letadla už příští rok zamíří, je zajímavá i pro vedení brněnského letiště v Tuřanech. „Domníváme se, že v létě to může být velmi žádaný spoj. Proto o tom už delší dobu jednáme,“ řekl ředitel letiště Tomáš Plaček.

Prezident Česko­chorvatské komory Ivo Nešpor tvrdí, že chorvatský Zadar je stále žádanějším turistickým cílem. „V zadarském regionu je na tisíc ostrovů, které jsou velmi krásné. Jsem přesvědčen o tom, že plánovaná linka bude vytížená. Určitě by minimálně dvakrát týdně létat mohla,“ myslí si Nešpor a dodal, že chorvatský region by se lidem z Brna velmi přiblížil. Nyní totiž cesta autem trvá sedm až devět hodin.

Vzhůru do Zadaru

Cestovní kanceláře vítají každou novou pravidelnou linku. „Letecké spojení mezi Moravou a Chorvatskem umožní zlepšit nabídku hlavně malých cestovních kanceláří. Pravidelná linka jim nabízí šanci konkurovat silnějším společnostem,“ tvrdí mluvčí Asociace cestovních kanceláří České republiky Jan Papež.

Kolik bude letenka z Brna do Zadaru stát, zatím ještě není jasné. Pro srovnání: Z Ostravy do chorvatského Splitu i Dubrovníku létá společnost Sky Europe za 5990 korun. Stejně zaplatí i cestující z Prahy. Letadlo letí necelou hodinu a půl.

Oslovení turisté by vzdušnou cestu do Chorvatska na dovolenou nejspíš využili. Čekají ale na to, kolik bude stát. „Autem je to daleko a hlavně se bojím. Chorvati jezdí hrozně. Když jsme před dvěma lety jeli s cestovní kanceláří, tak nás vzali přes Maďarsko. Jeli jsme skoro den a bylo to hrozné. Letadlem bychom tam byli za chvíli. Důležité ale je, aby to nebylo moc drahé. Aby se to ještě vyplatilo,“ vzkázala Marie Čtvrtníčková z Brna.

Autor: Filip Sušanka

19.4.2008 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cascara.
1

Kávě podobná cascara válcuje americké trhy. V EU i v Česku je zakázaná

Z natáčení druhé řady seriálu České televize Labyrint.
22

Labyrint od ČT do třetice. Když člověk vyzve Boha na souboj

Zeleň mizí, betonu přibývá. Přehřívání českých měst začíná být velký problém

/INFOGRAFIKA/ Česko zažívá nejsušší léto za desítky let. Ve městech přitom kvůli rozšiřující se zástavbě mizí zelené plochy a půda schopná vstřebat dešťové srážky. Vydlážděná, vybetonovaná či vyasfaltovaná prostranství akumulují obrovské množství tepla, které následně vyzařují a tím vznikají takzvané tepelné ostrovy.

Pilot Stanislav Čejka. Jeho kanceláří je Gripen a nekonečná dálava nebe

/ROZHOVOR/ - Narodil se ve Dvoře Králové nad Labem, žije v Hradci Králové, ale většinu svého času je světoobčan. Kdybyste se Stanislava Čejky zeptali, kde má kancelář, odvětí, že v kokpitu letadla. Jeho profesní i soukromý život je úzce spjatý s vůní leteckého benzínu. Jeho hlavní prací je létání v armádě na stroji Jas 39 Gripen. Volný čas pak tráví za kniplem akrobatického speciálu. Je totiž lídrem světoznámé akrobatické skupiny Flying Bulls Aerobatics Team.

Praha musí pravidelně odstraňovat zavěšené tenisky z metronomu

Zavěšené tenisky na kabelech elektrického vedení nebo na pouličních lampách se v poslední době stávají koloritem měst podobně jako nápisy na zdech nebo zámečky na mostech. Kvůli váze zatěžující kabely je města podobně jako zámečky pravidelně odstraňují. Na fenomén bot zavěšených za svázané tkaničky narazíte po celém světě. Složením anglických výrazů shoe (bota) a graffiti si vysloužily pojmenování shoefiti.

Sigma na úvod dostala tvrdý direkt. Proti Slavii si ani neškrtla

Tohle se asi nečekalo. Hned na začátek nového ligového ročníku schytala olomoucká Sigma facku. Se Slavií doma prohrála jednoznačně 0:3.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT