Davy před regály, fronty u pultů, ozdobené a svítící jehličnany ve výkladních skříních. Pulzující nákupní atmosféra patří neodmyslitelně k dnešnímu pojetí vánočních svátků. V českých zemích už více než sto let – od doby, co se u nás objevil fenomén obchodních domů Brouk a Babka.

První tuzemský řetězec plnosortimentních prodejních center zapustil tak pevné kořeny, že ještě na sklonku komunistické éry obyvatelé pražských Holešovic, ale i Českých Budějovic nebo Liberce chodili běžně nakupovat „k Broukovi a Babkovi" či „do Broukárny".

Přečtěte si: Ostravský dům knihy Librex, bývalý Brouk & Babka, mění majitele

Může za to nejen milý a zvukomalebný název, odvozený od jmen zakladatelů Jaroslava Brouka a Josefa Babky, ale především jejich píle, poctivost a snaha zavést u nás byznysové trendy, které počátkem 20. století frčely v Americe.

Brouk a Babka dnes sice tvoří legendární podnikatelskou dvojici podobně jako Laurin a Klement nebo Kolben a Daněk, skutečnost však byla bizarnější. Oba muži podnik založili, ale Josef Babka z něj po dvou letech a dávno před mohutnou expanzí vystoupil. Přesto Jaroslav Brouk ponechal jméno spoluzakladatele a celoživotního kamaráda v názvu. „S takovou zvláštností se nemůže pochlubit ani Amerika," vysvětloval potom s hrdostí.

Celý článek čtěte na serveru dotyk.cz