Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba budějovická dálnice D3: od firem padlo 700 dodatečných dotazů

Na sedm set dodatečných dotazů k projektové dokumentaci už vznesly firmy, které se ucházejí o stavbu dálnice D3 u Českých Budějovic. Cenové nabídky má patnáctka uchazečů o stavbu podat na začátku srpna.

22.6.2018
SDÍLEJ:

Stavba dálnice. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jaroslav Sýbek

Poslední aktualizované znění odpovědí jim jihočeské pracoviště Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) odeslalo tento týden. Podle Vladimíry Hruškové, ředitelky regionálního pracoviště ŘSD, teď budou mít stavbaři čas do začátku srpna, aby podali cenové nabídky.

Přípravné práce na trase budoucí D3 od Úsilného až po Kamenný Újezd už byly zahájeny vloni. Teď se čeká na výsledek výběrového řízení, aby mohla v úsecích Úsilné – Hodějovice a Hodějovice – Třebonín začít hlavní akce. „Stavbu obchvatu Českých Budějovic chceme zahájit ještě do konce roku,“ říká Vladimíra Hrušková.

Realizace dálnice u jihočeské metropole je rozvržena na čtyři roky, což by znamenalo dokončení komunikace v roce 2022. Tento termín chce ŘSD stihnout i pro všechny následující úseky D3 až k rakouské hranici. Důležité je to kvůli čerpání evropských dotací.

V jižních Čechách se připravuje dálnice také na Písecku. Do dvou až tří let se má začít stavět chybějící část o délce přibližně 30 kilometrů mezi Milínem a Miroticemi. Podle ministra dopravy Dana Ťoka ale má v rámci tak zvaného PPP projektu tuto dálnici realizovat a pak i dohodnutý čas provozovat a udržovat soukromý subjekt. Postavena by měla být do roku 2024.

Nové posudky vlivu dálnice na životní prostředí, kvůli změně zákonů, nekončící dotazy firem ve výběrovém řízení nebo třeba úpravy projektu v úsecích, kde komunikace prochází přírodně cenným územím, to vše oddaluje stavbu D3 na Českobudějovicku a Českokrumlovsku.

Přitom jen do roku 2022 bude možné na jihočeskou dálnici čerpat evropské dotace. Očekává se, že potom budou evropské dotace České republice výrazně zkráceny a státu nezbude než spoléhat hlavně na vlastní finance. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) proto chce dotáhnout důležitou komunikaci do roku 2022 až k rakouské hranici.

Co všechno však může plány ŘSD zdržet ukazuje už výběrové řízení na stavitele D3 u Českých Budějovic. K projektové dokumentaci tady padlo od firem, které se ucházejí o stavbu dálnice, na sedm set dotazů. Podle ředitelky regionálního pracoviště ŘSD Vladimíry Hruškové se jich nejvíce týkalo tunelu Pohůrka. Všechny dotazy je ale nutné zodpovědět a všem firmám poslat celkové znění, aby nikdo nebyl znevýhodněn. Pokud by teď nikdo žádný dotaz nepodal, je termín podání cenových nabídek počátek srpna. Několikrát už se ale posunul, právě kvůli tomu, že se objevily vždy nové a nové otázky. Původně očekávalo ŘSD, že nabídky už teď bude mít v ruce.

Dálnici na její cestě k rakouské hranici také zbrzdila nedávná změna zákonů, která se týkala posudků vlivu staveb na životní prostředí. Tak zvané posudky EIA je dokonce nutné na navazujících úsecích dálnice na jih od Dolního Třebonína dělat úplně znovu, kvůli nedávným změnám zákonů. Jak Deníku potvrdil Ondřej Charvát z tiskového oddělení ministerstva životního prostředí třeba pro úsek Třebonín Kaplice nádraží bude zahájeno nové posuzování vlivu stavby na životní prostředí nejbližších dnech. Hotové by mělo být do konce roku 2018.

Posudek EIA na budějovickou část dálnice zase napadla žaloba u správního soudu. Mimo jiné pro údajné propadnutí platnosti. ŘSD a MŽP ale pochyby o platnosti posudku EIA odmítají. Kritici ale posudku EIA vyčítají také to, že není brán v úvahu noční provoz na dálnici a to, že se dostatečně neprověřila alternativní trasa, která by dálnici odklonila dál od Budějovic. Podání žaloby ale nemá odkladný účinek. Může se proto stát, že bude projednávána až ve chvíli, kdy už se stavbaři pustí do práce. Projednávat se má na podzim.

Na ŘSD i bez ohledu na zmíněnou žalobu, citelně tlačí čas. Aby stihlo ŘSD dokončit třeba dálnici ke Kaplici do výše zmíněného roku 2022, tak už by letos potřebovalo mít v ruce všechny papírové podklady. Příští rok pak chce v úseku Třebonín – Kaplice zahájit realizaci, která má trvat tři roky. Podle Vladimíry Hruškové by se měl tento úsek určitě postavit za evropské peníze. A Vladimíra Hrušková věří, že za Budějovicemi bude projekt dálnice postupovat rychle kupředu. I když se nyní místy upravuje podle požadavků ochrany životního prostředí.

V nejbližší době chce ŘSD odevzdat na ministerstvo životního prostředí i podklady pro posudek EIA na poslední část dálnice k rakouské hranici. Vedle projektové dokumentace ale ŘSD pro dálnici musí zvládnout i další úkol – výkupy pozemků. Ty jsou zatím v podstatě hotové do Třebonína. Kvůli evropským dotacím tedy ŘSD čeká skutečný závod s časem.

Autor: Edwin Otta

22.6.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Řidič sk. B - mezinárodní doprava 30 000 Kč

Řidič sk. B Přijmeme řidiče sk. B na plachtovou dodávku do 3.5t po EU. Plat 20.000-35.000 Kč. Požadujeme: čistý TR, praxe 1 rok. CV zasílejte na e-mail.

Doprava a logistika - Řidič na rozvoz pizzy 25 000 Kč

Malá pizzerie na Praze 10, vyhlášená svými rozvozy, hledá šikovného řidiče na rozvoz pizzy. Malý a mladý kolektiv, příjemné prostředí, pravidelná výplata, personálka zdarma. Možnost dalších směn a případného postupu. Nutná základní znalost PC a mob. aplikací. Máme vlastní auta i aplikaci na rozvozy.

Gastronomie - Servírka-číšník 35.000 Kč 35 000 Kč

Restaurace se zaměřením na českou kuchyni na Praze 10-Hostivař přijme samostatnou kolegyni-kolegu s praxí v gastronomii. Pracovní doba krátký-dlouhý týden 10-22:30hod., nástup možný ihned, nebo po dohodě. Měsíční odměna od 35.000 Kč čistého.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Vedoucí odbytu 50 000 Kč

Řídící pracovníci v oblasti zásobování a nákupu ECS Supply Manager Launch. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 50000 kč, mzda max. 70000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo pracoviště: Zápská 1857, 250 01 Brandýs nad Labem, , Prvotní kontakt e-mailem: hr.cz@eur.bosal.com, , Upřesňující údaje:, - PP na dobu neurčitou, - zajištění, koordinace a implementace veškerých aspektů souvisejících s dodavatelským řetězcem OEM , projektů ve fázi náběhu do sériové výroby, , - zkušenosti s podobnou pozicí ve výrobní společnosti min. 5 let, automotive podmínkou, - praxi v oblasti logistiky podmínkou min. 5 let, - prokazatelné zkušenosti s řízením projektů, - znalosti v oblasti plánování, vstupní a výstupní kontroly , produktových struktur, kusovníků, řízení poptávky,., - vynikající znalost AJ, - MS Office (Word, Excel) na pokročilé úrovni, - analytické myšlení, orientace na výsledek, schopnost budovat a řídit tým, prezentační a komunikační , dovednosti, , Zaměstnanecké výhody:, - 5 týdnů dovolené, - stravenky, - další peněžité odměny dle kolektivní smlouvy. Pracoviště: Bosal čr, spol.s r.o. - sídlo brandýs n.labem, Zápská, č.p. 1857, 250 01 Brandýs n.Labem-St.Bol.1. Informace: Lucie Sýkorová, +420 778 530 700.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš a Čapí hnízdo.
13

Babiš bude muset prokázat, že neovládá svěřenecký fond

Migrace přes Středozemní moře. Ilustrační foto.
6 9

Loď se 450 migranty přistála na Sicílii. Česko pomoc odmítlo

Vypravte se po stopách otce genetiky Mendela do srdce Moravy

Jeho jméno se zlatým písmem zapsalo do dějin vědeckého světa. Johann Gregor Mendel, zakladatel genetiky, autor základních zákonů dědičnosti, je díky svým výzkumům řazen k pilířům moderní vědy. Za svého života se, bohužel, nedočkal docenění své práce, v průběhu dvacátého století byly ale jeho objevy shledány převratnými.

Klaus junior nabídl prezidentskou vizi. ČSSD uvažuje o Středulovi

Nová volební kampaň začíná ve chvíli, kdy volby skončily. Osvědčená politologická poučka ovšem jako by v případě prezidentského klání neplatila. Po prvním triumfu Miloše Zemana zůstaly politické strany jako zkoprnělé a zdálo se, že se předem smířily s jeho desetiletým mandátem.

Lékařská komora: Ať je záchranka státní, stejně jako hasiči nebo policie

Stačí větší teroristický útok a nastane chaos, tvrdí Česká lékařská komora. Důvod: záchranky nemají jedno centrální velení, ale jsou roztříštěny do čtrnácti krajů. Komora proto navrhuje jejich sloučení. Česku by podle ní prospělo, kdyby byli záchranáři řízeni jednotně – tak jako policie nebo hasiči.

Světový titul slavil jako hráč, teď k němu Deschamps dovedl Francii jako kouč

Dal dohromady fungující celek plný mladičkých hvězd. Nepraktikoval žádný hurá fotbal, ale účinný systém, díky kterému slavili Francouzi vítezství na světovém šampionátu. Didier Deschamps se dočkal po dvaceti letech trofeje, tentokrát v jiné pozici. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT