Budvar meziročně zvýšil výstav piva o 3,6 procenty. To představuje druhý nejvyšší objem piva za 123 let existence podniku. Tahounem růstu byly ležáky, jejichž prodej vzrostl meziročně o sedm procent. V roce 2018 tak pivovar uvařil nejvíce ležáku ve své historii a jeho podíl na celkové výrobě dosáhl téměř tří čtvrtin.

Tržby firmě rostly ještě dvakrát rychleji. „Naše zaměření na výrobu a prodej prémiových ležáků se ukazuje jako krok správným směrem,“ pochvaloval si výsledky ředitel Budvaru Petr Dvořák. Úplné hospodářské výsledky pivovar zveřejní až po ukončení auditu v závěru prvního pololetí 2019.

Investice za dvě miliardy pro dva miliony hektolitrů

Také loňský rok byl pro pivovarníky v Českých Budějovicích ve znamení investic. Budvar zprovoznil automatizované logistické centrum za téměř 780 milionů korun a nové oddělení ležáckého sklepa. Letos pak má v plánu postavit budovu pro třetí stáčírnu lahví a nové oddělení hlavního kvašení. Po ukončení všech naplánovaných investic v celkové hodnotě asi dvou miliard korun se roční výstav zvýší na více než dva miliony hektolitrů.

Budějovický Budvar vznikl v roce 1895. Je poslední společností, která má dosud v názvu „národní podnik“, ačkoli byla tato právní forma v České republice v 90. letech zrušena. Kromě vlastního Budvaru vaří pivo značky Pardál, prodává také nápoje značek Carlsberg a Somersby.