Obchod po objednání první zásilky mimo jiné automaticky zařazuje zákazníky do odběru dalších mincí v rámci takzvaného sběratelského servisu, pokud ovšem zákazníci výslovně neuvedou, že další zboží nechtějí. „Avšak informace o sběratelském servisu se ukrývají na vnitřní straně obálky, kde by je průměrný spotřebitel nehledal," uvedl vedoucí právní poradny časopisu dTest Lukáš Zelený.

Podle něj postup společnosti často také připomíná podstatu klamavé praktiky, neboť vytváří dojem, že výrobek bude nabízen pouze po omezenou dobu. Mezi další nešvary patří i nedostatečné informování o odpovědnosti za vady.

Český mincovní obchod je švýcarská společnost, která ve svých obchodních podmínkách odkazuje na německý právní řád i tamější soudy. Podle časopisu tak vytváří dojem, že v případě sporu vynaloží zklamaný zákazník nemalé peníze za soudní spory v zahraničí. „Spotřebitelé se nemusí bát, že by se soudili mimo území České republiky. I případná dohoda o změně příslušnosti soudu by byla v tomto případě považována za neplatnou," uvedl Zelený.

Čtěte také: Výhodná koupě hodnotné medaile? Buďte obezřetní