Zatím posledním přírůstkem je lokomotiva Newag Dragon. Eletrickou šestinápravovou lokomotivu používá firma na přepravu černého uhlí ze Slezska do elektrárny Kozienice. „Prvního Dragona jsme najali po výhře ve výběrovém řízení pro tyto přepravy uhlí do elektrárny Kozienice v roce 2017.

Zmodernizovaný vůz řady Bdmtee, zvaný honecker.
České dráhy ukázaly modernizovaného honeckera, ubyly v něm sedačky

Teď najímáme dva Dragony, plánujeme si pořídit i třetího. Jde o idealní lokomotivu pro přepravy velmi těžkých vlaků na polské síti, kde bychom jinak nutně nasazovali dvě standardně výkonná hnací vozidla“ řekl výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth.

Přes čtyři miliony tun

ČD Cargo má v Polsku aktuálně přes dvacet lokomotiv, základem jsou polonizované stroje 163 a 130. „Dodatečně najímáme lokomotivy na polském trhu podle naší okamžité potřeby. Celkově máme k dispozici na polský trh již více než 20 lokomotiv, které denně nasazujeme a park dále rozšiřujeme. Se sesterskou DPOV připravujeme další polonizace našich strojů,“ dodal Tóth.

Loni firma převezla v Polsku 3,8 milionu tun, s podílem 2,13 % je firma v první desítce největších polských nákladních dopravců. Letos plánuje polské zastoupení pobočka další expanzi až na 4,2 milionu tun. „Jsme připraveni převézt i více. Hlásíme se do celé řady výběrových řízení, oslovujeme nové polské klienty a poskytujeme jim jak vnitrostátní polskou, tak i mezinárodní přepravu zboží,“ dodal Tóth.

Vůz nové jednotky pro belgické dráhy při nakládce na loď.
Vlak na řece. Vůz pro belgické dráhy dorazil do Čech netradičně po vodě