Po lednovém zavedení mýtného u vozů od 3,5 tuny se řada dopravců ve snaze získat zakázky rozhodla zahrnout nové mýtné do svých nákladů. V únoru stát navíc zvýšil sazby mýtného na páteční jízdy. S postupným zotavováním ekonomiky a růstem poptávky se bude snižovat tlak na přepravce nést tyto externí náklady a částečně je přenesou na zasilatele.

Menší konkurence

Na zdražování přeprav má vliv také menší konkurence na trhu způsobená krachem řady menších společností. "Ještě na začátku roku byli přepravci rádi za každou zásilku a často nabízeli své služby pod nákladovými cenami. Díky tomu, že ubylo konkurence a s ní také přepravních kapacit, si nyní mohou přepravci trochu více vybírat a ceny služeb se začínají zvedat ode dna," uvedl produktový manažer pozemních přeprav DB Schenker Jan Lacina.

Podle Laciny bude růst cen brzdit skutečnost, že o prázdninách jsou objemy přepraveného zboží nižší. Cena by neměla růst u přeprav do destinací, kde jsou dlouhodobě nevyvážené toky zboží mezi exportem a importem. Jde například o importní přepravy ze Skandinávie, naopak u přeprav do Německa je růst cen velmi pravděpodobný.

Logistická a spediční společnost Schenker funguje na českém trhu od roku 1991. Síť DB Schenker působí ve 130 zemích, kde zaměstnává přes 91.000 spolupracovníků.