Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi a Slováci vybírají obchody hlavně podle slev

Praha - Slevy a akční ceny hrají v Česku i na Slovensku stále důležitější roli a při výběru prodejen se jimi řídí už zhruba dvě pětiny českých a slovenských domácností.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Slevy a akce dokážou v regionu střední a jihovýchodní Evropy do prodejny nadprůměrně přilákat ještě Maďary. Naopak v Polsku, Bulharsku, Bosně, Slovinsku a na Ukrajině hrají slevy a akční ceny při výběru prodejny potravin jen vedlejší roli. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti Incoma GfK.

„V Česku ´závislost´ zákazníků na slevách dosáhla dokonce takové míry, že přítomnost akčních cen na prodejně je při výběru prodejny potravin a drogerie důležitější, než důvěra zákazníků v celkově nízké ceny v jejich oblíbené prodejně,“ sdělil Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Česko se v regionu střední a jihovýchodní Evropy zároveň stalo zemí, ve které je význam celkové cenové image prodejny pro zákazníky nejnižší. „Jsme také zemí s druhou nejméně podstatnou rolí šíře nabízeného sortimentu na výběr prodejny,“ podotkl Cabal.

Kvalita a cena

Ještě donedávna Češi vybírali prodejnu potravin právě podle celkové cenové úrovně a šíře nabízeného sortimentu. Důležitou roli hraje také čerstvost a kvalita potravin, která svoji pozici mírně posílila. „Ve zkratce se dá tedy říct, že Češi jdou dnes při nákupu potravin a drogerie po kvalitním a čerstvém zboží a zároveň po značkovém zboží nabízeném za akční, nízkou cenu. A k tomu jim současná situace na českém maloobchodním trhu nabízí spoustu příležitostí,“ dodal Cabal.

Ve střední a jihovýchodní Evropě 70 procent lidí uvádí hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny jako hlavní nákupní místo, kde utratí nejvíce peněz za potraviny a drogerii. Největší oblibě se těší hypermarkety, které je hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností. Následují diskonty, ve kterých nejčastěji kupuje 23 procent domácností. V supermarketech nejraději nakupuje 19 procent domácností.

Nejoblíbenějším maloobchodním řetězcem v zemích Visegrádu, tedy Polsku, Česku, Slovensku a Maďarsku, je polská síť diskontních prodejen Biedronka. Druhé místo připadlo společnosti Tesco a třetí řetězci Kaufland.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Používání elektronických zařízení při jízdě. Ilustrační foto.
5

Mobil za volantem? Nedoplatíte se. Německo zvyšuje pokuty

Místopředseda volební komise číslo 1006 v Pardubicích porušil volební zákon. Do komise zasedl v tričku propagujícím znak kandidující strany Blok proti islamizaci.
10

Člen volební komise agitoval ve volební místnosti za Blok proti islamizaci

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Ze zákulisí: Podívejte se, jak Deník „upekl“ předvolební superdebatu

/VIDEO/ Zajímá vás, co se dělo v zákulisí, než desítka volebních lídrů nastoupila před kamery? Podívejte se na desetibodový recept, jak upéct předvolební superdebatu krok za krokem.

Ve Zlíně řádí semaforový fantom. Hazarduje se životy lidí

Prosím o opravu otočeného semaforu v ulici Díly I, zní nezvyklá žádost paní Lídy. Představte si, že přijedete na křižovatku. Signál na semaforu svítí, vy na něj ale nevidíte. Někdo jej totiž právě takto otočil, a tak nevíte, jestli můžete do křižovatky vjet, či ne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení