V zahraničních e-shopech nakupuje stabilně pouhé jedno procento z nich, sedm procent přesvědčí k nákupu v zahraničí lepší cena. Zbývajících 92 procent pak nakupuje zejména v českých internetových obchodech. Vyplývá to z průzkumu nezávislého nákupního rádce Heureka.cz ve spolupráci s portály Aukro.cz a Obchodni-dum.cz, kterého se zúčastnilo dvacet tisíc uživatelů českého internetu.

„Domnívám se, že největší překážku pro nakupování v zahraničí představuje pro Čechy jazyková bariéra, i když někteří maloobchodní prodejci už mají nabídku v několika jazycích, a obavy z platby přes internet,“ říká Tomáš Hodboď z portálu Heureka.cz a upozorňuje: „Pokud chceme platit kartou, je nutné mít u banky aktivovanou možnost internetových plateb.“

Pokud Češi nakupují v zahraničí, nejčastěji je to v USA nebo ve Velké Británii. Nejčastěji pak nakupují elektroniku nebo značkové oblečení, které je u nás, zvláště ve srovnání s USA, dražší.