O téměř čtyři procenta poklesl vloni v porovnání s rokem 2017 prodej nových osobních automobilů v České republice. V absolutních číslech to znamená, že se do provozu zaregistrovalo 261 437 vozů. Předloni byl tento údaj o přibližně deset tisíc vyšší. Pokles zavinily zejména problémy velkých výrobců s homologací aut podle nových emisních pravidel. Ty začaly platit v září. 

Zákazníci v Česku mají i nadále v největší oblibě značku Škoda, která zaznamenala tržní podíl přes 32 procent, za ní následovaly Volkswagen (9) a Hyundai (8 procent). Již na čtvrté místo poskočila Dacia, která předstihla i Ford, Peugeot, Kiu, Renault, Toyotu a Mercedes-Benz.

Ze statistik Svazu dovozců automobilů dále vyplývá, že v Česku poměrně výrazně ochladl zájem o auta s dieselovými motory. Už jen třicet procent prodaných nových osobních aut tankuje do svých nádrží naftu. Dieselová auta přitom měli Češi ještě před pár lety ve velké oblibě. V letech 2015 a 2016 činil jejich podíl shodně 43 procent. Předloni už byl citelný odliv zákazníků od tohoto typu pohonu, když statistici zaznamenali pokles o pět procent. Ten ještě zesílil během loňského roku, kdy se objevila řada informací o zákazu těchto automobilů v různých německých městech. Navíc i některé automobilky přispěchaly s tvrzením, že se vývojem těchto motorů již přestávají zabývat.

Co preferují řidiči?Zdroj: DENÍK

V letošním roce by se v Česku, podle prognózy Pricewaterhouse Coopers, trh s novými osobními auty neměl příliš lišit od toho v minulých dvanácti měsících. Kvůli nové metodice měření emisních limitů bude podle názoru expertů této společnosti i začátek tohoto roku pro některé značky docela obtížný. V průběhu celého roku by ale měl převažovat optimistický výhled na stav české ekonomiky, který může být mírně brzděn stávajícími riziky v Evropské unii.

Včera bylo vyhlášeno i Auto roku v České republice pro rok 2019. Titul získala nejnovější generace rodinného vozu Ford Focus.