Nejoblíbenější kategorií nakupovanou on-line je v Česku elektronika, výrazněji však poroste zájem o další sortiment. "Loni se nejdynamičtěji zvedal zájem o kategorie kosmetika a zdraví (+ 29 pct) nebo oblečení a móda (+ 15 pct). Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou také potraviny," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.

"Růst (on-line) tržeb by měl být napříč všemi segmenty. Přesto největší změna by měla přijít z oblasti potravin. Je to stále nová oblast pro e-shopy a tak procentuálně dosahuje největších přírůstků. Další typickou oblastí je i oblečení. Lidé ztrácí obavy z nákupů oblečení a bot on-line," uvedl analytik společnosti Home Credit Michal Kozub.

K celkovému odhadu vývoje e-commerce je však třeba také připočíst i segment služeb na internetu. "Objem služeb nakoupených on-line bude letos zhruba 26 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o pět miliard," dodal ředitel platební brány PayU v ČR Gabriel Kalapoš. Podle něj se až 60 procent z této částky zaplatí on-line platbami. Nejvíce se utratí v on-line sázkách, cestování a pojistkách.