Internetoví prodejci tak ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Podíl zboží prodaného on-line letos stoupne z 5,6 na 6,2 procenta celkových maloobchodních tržeb.

"Obliba online nákupu každoročně roste. Od roku 2010 vzrostl obrat českých e-shopů téměř o 50 procent na současných 58 miliard," uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Počet přístupů přes mobily a tablety se v letošním roce zdvojnásobil, přes mobilní zařízení nakupuje zboží již 12 procent lidí. Průměrná cena objednávky dál klesá, zatímco v roce 2011 činila 2600 korun, letos je to již jen 1872 korun. "Za toto snižování může fakt, že se Češi naučili na internetu nakupovat běžně i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali výhradně v kamenných obchodech," dodal Braverman.

Počet tuzemských e-shopů se letos zvýší o tři tisíce na celkem 37.000. Z dopravců Češi nejčastěji volí podle údajů Heureka.cz Českou poštu, a to v 52 procentech on-line nákupů s dopravou. Podíl společnosti PPL dosáhl 25 procent, DPD má osm procent a TopTrans dvě procenta.