Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi mají cyklistiku raději než fotbal či běh, roste podíl elektrokol

Cyklistice dává přednost téměř třetina českých sportovců. Porazila tak oblíbený fotbal nebo běh. S rostoucím zájmem o tento druh pohybu se zvedá i poptávka po elektrické variantě bicyklů. Vloni se jich v Česku podle odhadů prodalo až dvacet tisíc.

31.7.2017 7
SDÍLEJ:

Elektrokolo je skvělým dopravním prostředkem zejména do měst.Foto: archiv Ladislava Lojky

Meziroční prodeje elektrokol rostou až dvojnásobně. Podle expertů dokonce elektrokola „šlapou na paty“ klasickým bicyklům, prodávají se totiž na jejich úkor. „Meziročně se mi prodej elektrokol zvedl trojnásobně. Zákazníci říkají, že si chtějí výlety na kole užít i s partnerkou,“ uvedl jeden z důvodů rostoucí obliby kol na elektřinu Jan Malošík z firmy Cyklokrám.

Podle portálu ebike.cz se do Česka za poslední fiskální rok dovezlo 190 tisíc jízdních kol a ze země se vyvezlo 353 tisíc kusů. To je o dvanáct procent méně než v předchozím období. Pokles však není dán snížením výroby, ale nástupem elektrokol. Ta se na dovozech podílela více než 17 procenty, na dovozech pak více než 12 procenty.

Průměrná cena elektrokola se pohybuje okolo 40 tisíc korun. Z této částky tvoří téměř polovinu elektronika. Výraznějšímu poklesu cen baterií ale brání nedostatek technologických součástek. „Cena kol se v budoucnu udrží na podobné úrovni,“ je přesvědčen David Viščor, vedoucí prodejny Svět elektrokol, „důvodem je i stále posilující koruna.“ Podle něj budou ale za tutéž částku k mání kola s lepší výbavou.,“ doplňuje.

Elektrické kolo ulehčuje šlapání do rychlosti 25 km/h, poté se baterie nebo motor vypne. Jeho nevýhodou je naopak hmotnost. „Když vedle sebe postavíme dvě typově stejná kola, tak to s elektrickým motorem bude přibližně o sedm kilogramů těžší,“ vysvětluje zkušený cyklista Ondřej Viktorin. V současné době ujede cyklista na jedno nabití dle typu baterie maximálně 150 kilometrů.

Elektrocyklistiku přirozeně podporují energetické společnosti. Na přelomu září a října se tak například koná již druhý ročník závodu E.ON like-bike Tour 2017. Start je v Novém Městě na Moravě v rámci veletrhu Test a Expo a seriálu závodu Kola pro život.

Firma E.ON také v regionu postavila tři nové nabíjecí stanice, a to v Novém Městě na Moravě, Bystřici nad Pernštejnem a Žďáru nad Sázavou. „Otevřením dalších nabíjecích stanic se snažíme nejen podpořit tento druh cykloturistiky, ale také propojovat chytrá města,“ uvedla Lucie Streitová ze společnosti E.ON.

 

Autor: Michal Janko

Vlastníte elektrokolo?

Ano.

30 %

Ne, ale zvažuji jeho koupi.

37 %

Ne a ani o jeho koupi neuvažuji.

33 %

Hlasovalo: 46

31.7.2017 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
35 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
4 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Školákům pomáhají při výuce roboti. U dětí rozvíjí logické myšlení

Jsou drobní, blikají a poslouchají rozkazy. Na Základní škole Purkyňova ve Vyškově se školáci učí s pomocí malých robotů, takzvaných Ozobotů. Žáci se díky nim zábavným způsobem seznamují se základy programování.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT