Vyplývá to z průzkumu Stav e-commerce v ČR v roce 2012, který vypracoval portál Shoptet.cz ve spolupráci s agenturou NMS Market Research.

Češi podle průzkumu na internetu nakupují hlavně trička, mikiny batohy a tašky. Téměř polovina lidí totiž stále nakupuje módu nejčastěji v kamenných obchodech a prostřednictvím internetu si pořizuje pouze některé doplňky. Pouze 14 procent lidí nakupuje většinu oblečení na internetu. „Jak vyplývá z našich výzkumů, stále více zákazníků vnímá méně rozdíly mezi klasickým a on-line nakupováním," podotkl Jan Schubert z NMS Market Research.

Zhruba 75 procent respondentů se při opakovaném nákupu vrací do svých oblíbených e-shopů. „Stále větší význam v rozhodovacím procesu o koupi zboží hraje také doporučení přátel a internetové vyhledávače, jako je Google či Seznam," upozornil výkonný ředitel projektu Shoptet.cz Miroslav Uďan.

Osobního odběru zboží objednaného na internetu využívá 46 procent nakupujících a zbývající zákazníci dávají přednost jiným formám. Nejčastěji využívají doručení zboží přepravní službou či poštou ve formě dobírky.

Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostly o čtyři miliardy korun na rekordních 37 miliard korun.

Čtěte také: Internet se nejvíc užívá pro bankovnictví, nákupy a hledání práce