Z jednotlivých měsíců se nejvíce ojetin dovezlo v květnu (17 198), nejméně v prosinci (10 295). Vyplývá to z odhadu společnosti Cebia.

Průměrná cena ojetého vozu loni meziročně vzrostla o 13 procent na 226 500 korun. "To je důkazem toho, že kupující hledají kvalitnější a vybavenější vozy, do kterých jsou ochotni více investovat. Zejména díky ukončeným operativním leasingům se loni rozšířila nabídka zánovních vozů, což mělo mimo jiné také vliv na snížení procentuálního podílu aut se stočeným tachometrem," uvádí Cebia.

Lidé si také koupi auta déle promýšlejí. Průměrná doba prodeje mírně vzrostla zhruba na tři měsíce. Kupující se také stále více zajímají o historii vozidel.

Největší zájem je o diesely a Octavie

Z hlediska paliva loni u ojetých vozů převažoval zájem o naftové motory, které tvořily 58 procent všech prodejů. Následovaly benzin (39 procent), LPG (1,3 procenta) a CNG (0,5 procenta). Podíl elektromobilů byl 0,1 procenta.

Nejprodávanějším modelem mezi ojetými vozy byla opět Škoda Octavia se zhruba desetinovým podílem. Následovaly Škoda Fabia (6,4 procenta), Volkswagen Passat (tři procenta), Volkswagen Golf (2,8 procenta), Škoda Suberb (2,7 procenta) a Ford Focus (dvě procenta).

Nejoblíbenějšími barvami u ojetých vozů podle údajů Cebia zůstávají šedá a bílá, kterým patří dohromady téměř dvě pětiny trhu. Následují černá, modrá, stříbrná a červená.

Pozor na skryté vady

I když je v Česku o ojetiny stále velký zájem, až 64 procent lidí, kteří si loni pořídili použitý vůz, zjistili nějakou závadu nebo opravu po havárii. Upozornil na to průzkum Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA). 

Nejčastějšími závadami byly problémy s elektronikou (23 procent), nepřiznaná havárie vozu (12 procent) či závada na motoru (11 procent).

Odhalené problémy kupujícím přitom byly kompenzovány v rámci záruky či smluvní reklamace jen ve čtyřech z deseti případů. Zbytek si musel hradit opravy sám.