Po celý rok platí, že nejvíc lidé utrácí při nakupování na internetu ve všední dny kolem deváté hodiny večer a o víkendu kolem poledne. Druhým nejoblíbenějším časem pro on-line nákupy je ve všední dny doba kolem desáté hodiny dopolední, tedy během pracovní doby.

"Pravidelně největší obraty zaznamenáváme vždy kolem patnáctého dne v měsíci, kdy velká část lidí bere výplatu. Z měsíců jsou v roce nejsilnější listopad až leden, nejslabší naopak únor a léto," uvedla Barbora Tyllová ze společnosti PayU.

I když patří letní měsíce z pohledu on-line prodejů k nejslabším, v řadě oborů obrat roste. Jde například o cestovní pojištění, prodej zájezdů, platby za parkování na letišti nebo prodej lístků na vlaky a autobusy. Z e-shopů se zbožím rostou v létě nejvíc tržby prodejcům bazénů a příslušenství k nim.

Prodej zboží a služeb přes internet letos v Česku překročí 130 miliard korun, meziročně tak vzroste minimálně o 15 procent. Vyplývá to z posledního odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).