Třetina lidí, kteří v uplynulém roce změnili svou hlavní banku, odešla z České spořitelny. Třináct procent odchozích připadá shodně na ČSOB a Poštovní spořitelnu. Nové klienty přivítala nejčastěji některá z trojlístku Air bank, Fio banka či Equa bank.

Odkud klienti bank odcházejí

Z průzkumu rovněž vyplynulo, že nový běžný účet si v letošním roce plánuje založit 12 procent Čechů. Čím dál tím víc lidí dnes vlastní účet nejméně u dvou bank. „Díky bezplatným účtům je to velmi snadné. Když se ale klient rozhodne změnit svou hlavní banku, bývá to už obvykle rozhodnutí založené na nějaké zkušenosti,“ je přesvědčen Tomáš Motl, vedoucí oddělení výzkumu trhu v Air Bank.

Kvůli přechodu od jedné banky k jiné nemusí zákazníci svou původní banku ani sami kontaktovat. O zrušení starého účtu a převod trvalých plateb i inkas se postará nový peněžní ústav. Tento komfort přinesla takzvaná mobilita, která je od loňského března zákona o platebním styku. Nový právní předpis nahradil dobrovolný Kodex mobility z roku 2009.

Kam klienti bank směřují

Výzkum Air Bank realizovaný agenturou STEM/MARK se uskutečnil formou online dotazování od listopadu 2017 do ledna 2018 na reprezentativním vzorku 900 respondentů ve věku 18 až 60 let.