Na dalších místech se volba barev u kupců nových a ojetých aut liší. Zatímco u nových vozů jsou další v pořadí modrá, červená a černá, u ojetých aut je černá na třetím místě následovaná modrou a stříbrnou.

Kartelové dohody a tajná spolupráce může výrazně poškodit reputaci německých výrobců.
Vozy na naftu lidi nelákají. Jejich prodej v Česku klesá

Některé značky mají svou charakteristickou barvu a preferované provedení se od celkového žebříčku výrazně liší. Například červená jasně vede u Ferrari, Alfy Romeo nebo Mazdy. Modrá je nejčastější u Maserati a žlutá u Lamborghini.

"Automobilky dnes přicházejí s mnohem pestřejší paletou barev než v minulých letech. Prakticky každý nový model nabízí nějaké speciální extravagantnější barvy. Dvoubarevné edice Selection tvoří ve vyšších výbavách už většinu prodejů. Je to například limetkový model C-HR, bronzově zelená Corolla, tmavě modrá RAV4, nebo nové oranžové Aygo. Oblíbené jsou taky různé speciální či perleťové laky," uvedla mluvčí společnosti Toyota ČR Jitka Jechová.

Žluté jsou taxíky

"V mnohých zemích je známo, že žlutou barvu mají taxíky a oranžovou auta pro takzvaný carsharing (sdílení aut). Naše běžná barva v ostatních zemích je šedá a stříbrná. K oranžové jsme v Česku zvolili ještě modrou, a to spíše z praktických důvodů, abychom flotilu diverzifikovali. Ohlasy na kombinaci modré a oranžové jsou velmi pozitivní. Je to nezvyklé a snadno identifikovatelné," uvedl ředitel společnosti Anytime Carsharing Milan Beutl.

Prodej nových aut od ledna do dubna meziročně klesl o 10,4 procenta na 82 537 vozů. Jen v dubnu se prodej snížil o pět procent.

Škoda Auto. Ilustrační foto.
Škodě klesl zisk. Největší zájem je o modely Karoq a Kodiaq