V Česku roste zájem o elektrokola. Projevuje se to především v jejich dovozu do Česka, který roste. Loni jich bylo dovezeno zhruba 8000. Letos to bude podle odhadů dvakrát tolik, řekl na sportovních veletrzích v Brně jeden z propagátorů tohoto dopravního prostředku Jakub Ditrich.

Podle něj se do elektrokol začínají pouštět nejen výrobci klasických jízdních kol, ale i výrobci automobilů. Letos představily svůj model e-kola společnosti Ford a Smart. Firma Bosch pro vývoj pohonů elektrokol založila zvláštní divizi.

V ČR také přibylo dovozců. "Bohužel převážně v nejnižší cenové hladině, což s sebou nese problémy s kvalitou důležitých komponent, baterií a elektromotoru," řekl Ditrich.

Uživatelské testy

Podle něj v ČR na rozdíl od německy mluvících zemí neexistují uživatelské testy elektrokol s "věrohodnou metodikou". "Proto by se zájemce o elektrokolo měl důkladně seznámit s výbavou a také s poskytovaným servisem, který je v případě zásilkových obchodů často velmi problematický," uvedl Ditrich, který je zároveň jednatelem společnosti e-kolo, která v ČR elektrokola vyrábí.

Podle něj se dnes výrobci zejména v západní Evropě zaměřují na design a "zneviditelnění" baterií v rámech kol. Dalším trendem jsou terénní elektrokola, která neslouží primárně jako dopravní prostředek, ale jako společník na dlouhé výlety po přírodě.

Zajímavý trend lze podle Ditricha v příštím roce očekávat u firemních elektrokol. "Některé společnosti již pochopily, že pro mobilitu zaměstnanců může být elektrokolo vhodnější a výrazně úspornější dopravní prostředek než služební automobil. Na trhu je také stále více modelů kol, které jsou schopny převážet i větší náklad," dodal Ditrich.