“Výsledky výzkumu dokazují, že je potřeba počítat při tvorbě webů a reklamy i s mobily,” dodává vedoucí vývoje Tomáš Odl z agentury Aitom.

Nejčastěji lidé využívají telefony k zábavě. V dnešní uspěchané době se ale čím dál tím více Čechů naučilo využívat smartphony i k práci. “Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele, hledají informace či pročítají reference,” upřesnil Odl.

Využívání internetu.Na smartphonech jsou nejčastěji online mladí. Chytré telefony využívá až 61 procent lidí mezi 18 až 29 lety. Ve skupině 30 až 44 let jde o 46 procent a mezi lidmi v letech 45 až 50 se najde jen 24 procent uživatelů.

Výrazné rozdíly lze ale nalézt i u stolních počítačů, tam je posloupnost přesně opačná. Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 45 až 50 lety.

Na výběr zařízení má vliv také osobní příjem. Stále zde však platí pořadí smartphone - notebook - stolní počítač. Lidé s příjmem do 20 tisíc měsíčně volí k připojení nejčastěji chytrý telefon (45 procent), podobně jsou na tom uživatelé s výdělkem mezi 30 až 50 tisíci (50 procent).

Přenosné notebooky více používá skupina s příjmem do 20 tisíc (29 procent), lidí s měsíčním výdělkem mezi 30 až 50 tisíci je ale jen o 2 procenta méně. Stejný procentuální rozdíl agentura objevila i v případě stolních počítačů, obecně jsou ale nejméně populární. Užívá je pouze 22 procent lidí s měsíčním příjmem do 20 tisíc, uživatelů s vyšším výdělkem je pouhých 20 procent.

I když se muži i ženy shodnou na oblibě chytrých telefonů, muži využívají mnohem více také stolní počítače. Nejmenší popularitu má poté tablet, obrací se na něj nejmenší procento všech dotázaných.