„Na trhu dominují LED televize s podílem 93 procent. LCD modely se již neprodávají. Plazmové televize mají kolem sedmi procent trhu, výrobci již ukončili výrobu, modely se jen doprodávají," uvedl Tomáš Jirák z Datartu.

Podle něj je prodej přijímačů s úhlopříčkou 80 cm stabilní, největší nárůst prodejů je u modelů s rozměry nad 125 cm. „Nákup většího rozměru TV umožňuje pokles ceny a lepší technologie. Na televizi s vyšším rozlišením lze sledovat obraz z kratší vzdálenosti," dodal Jirák. Češi podle něj preferují podobné modely televizí jako lidé v západní Evropě.

Nejvíc televizí (73 pct) se v Česku prodá v cenové kategorii 5000 až 15.000 korun. Pětina prodaných přístrojů je v ceně od 15.000 do 25.000 korun. Jen dvě procenta lidí si kupují televize, které stojí víc než 50.000 korun.

Rok 2014 bude podle Jiráka ve znamení letošní novinky, kterou jsou 4K (Ultra HD) televize a OLED technologie. Tento týden se na český trh dostala první OLED televize se zakřivenou obrazovkou o tloušťce čtyři milimetry. Podle výrobce LG je zakřivení ve stylu kina IMAX zárukou autentického vizuálního zážitku. Cena novinky je čtvrt milionu korun.