Za nejdůležitější ukazatel kvality hotelu považuje 42 procent českých turistů přístup personálu. Necelá pětina Čechů při hodnocení hotelových služeb jako nejdůležitější uvedla čistotu a pořádek. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými zákazníky uskutečnil rezervační portál Hotel.cz.

"Ochotný a profesionální personál dokáže podle podle klientů vyrovnat případné drobné nedostatky v ubytování," uvedl manažer portálu Hotel.cz Milan Petr. Dodal, že čeští hosté jsou ochotni přehlédnout například menší pokoj.

Kvalitní služby personálu hosté nejčastěji hodnotí podle ochoty a schopnosti zaměstnanců zákazníkům poradit a pomoci při různých speciálních požadavcích. Jakékoliv nedostatky si turisté v dnešní době dokážou velmi jednoduše předat, a proto se kvalitní služby provozovatelům jednoznačně vyplatí, míní Petr.

Jídlo je důležité

Pokud by například provozovatel hotelu, či penzionu chtěl šetřit na snídaňovém menu, může počítat s jediným efektem. Host se k němu pravděpodobně nevrátí a ještě se o své špatné zkušenosti podělí s ostatními, podotkl Petr. Celkem 14 procent respondentů totiž jako nejdůležitější hodnotící kritérium uvedlo úroveň poskytovaného stravování.

Recenzní služby nabízí většina on-line rezervačních serverů a při výběru hotelu je podle turistické centrály CzechTourism v tuzemsku využívá stále více lidí.

Problematikou internetových recenzí hotelů se zabývá rovněž Asociace hotelů a restaurací(AHR), která plánuje spustit vlastní recenzní portál. "Setkali jsme se s jejich zneužitím v rámci konkurenčního boje," uvedl prezident AHR Václav Stárek. Právě stránky asociace by podle něj měly nabídnout transparentnější přístup. Například hodnocení nebude anonymní a provozovatelé hotelů budou mít možnost na ně reagovat.

Portál Hotel.cz nabízí ubytování ve více než 1700 tuzemských hotelech. V současné době nabízí téměř 20.000 hodnocení ubytovaných hostů.

Čtěte také: PRŮZKUM: Politici chtějí dle Čechů jen moc a majetek