Obchodní portál Aukro.cz eviduje devět procent přístupů přes mobily a tablety. Zákaznici na portálu přes svá mobilní zařízení utratili více než 170 miliónů korun, nejčastěji za počítače a hry, sběratelské kousky nebo starožitnosti. Mobilní aplikaci Aukra si stáhlo téměř čtvrt milionu uživatelů.

Přes mobilní aplikaci si uživatelé portálu DameJidlo.cz objednávají rozvoz jídel více, než zákazníci, kteří objednávají přes webové stránky. „Mobilní aplikace má 15procentní podíl na počtu objednávek," uvedl zakladatel serveru Tomáš Čupr.

V internetovém obchodě Mall.cz tvoří nákupy přes mobilní zařízení 7,5 procenta přístupů, na obratu se podílejí téměř pěti procenty. „Přes mobily se nakupuje hlavně rychloobrátkové zboží – drogerie nebo jídlo pro domácí mazlíčky. Přes tablety lidé kupují stejný sortiment jako při běžném nákupu z počítače," uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.

Na mobilech Češi sledují častěji i nabídku slevových serverů. „V červnu jsme z mobilních zařízení zaznamenali více než 120.000 přístupů na web, což představuje téměř 40 procentní nárůst ve srovnání se začátkem roku," uvedl spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz Tomáš Bátrla. Průměrná výše objednávky přes mobilní zařízení činí 780 korun.

Podle nedávného průzkumu agentury NMS Market Research v nákupech přes mobilní telefony vede elektronika těsně před oblečením. „Dále se často nakupují jízdenky nebo vstupenky, kosmetika a parfémy," uvedl Michal Osuský z NMS Market Research.

Desetina uživatelů se smartphony uvedla, že přes mobilní telefony zboží z e-shopu také nakoupí, nikoli že si zboží jen prohlíží. „Zajímavé je, že mladí lidé do dvaceti let přes mobily sice brouzdají v e-shopech suverénně nejčastěji, většina z nich ale nákup nedokončí," uvedl Kamil Demuth ze srovnávače cen Heureka.cz.

Prodej mobilních telefonů v Česku v letošním prvním čtvrtletí stagnoval na 570.000 přístrojů, vyplývá to z informací analytické firmy GfK. Podíl chytrých telefonů dosáhl na začátku roku 55 procent z celkovém počtu prodaných telefonů.