Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun

Praha - Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun, meziročně o pětinu více. Nejvíce peněz slevové servery utržily z prodeje pobytů, velký zájem byl také o zboží a zážitkové poukazy. Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz.cz.

29.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Sobecký

"Jen v prosinci se prodaly vouchery za téměř 500 milionů korun," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Předvánoční období je tradičně pro slevové portály nejdůležitějším obdobím roku.

Nejvíce peněz nechali Češi před Vánocemi na slevových serverech za pobyty a cestování, které tvořily více než polovinu veškerých tržeb. Kromě nich vzrostla před Vánocemi poptávka po zážitkových poukazech.

"U nákupu vánočních dárků šlo hlavně o zážitky, např. letecký simulátor, masáže, gurmánské zážitky nebo wellness pobyty a módní doplňky - hodinky, šály a doplňky, u kterých není nutné řešit velikost," uvedl ředitel Slevomatu Peter Irikovský. Slevomat navýšil předvánoční obrat meziročně o 50 procent.

Obrat slevového portálu Pepa.cz před Vánocemi vzrostl meziročně o 70 procent. "Hlavním segmentem prodeje bylo, stejně jako předešlá léta, cestování. V rámci zbožové kategorie byla největší poptávka po kosmetických přístrojích, fotoproduktech a dekorativních doplňcích do domácnosti," dodal obchodní ředitel serveru Levon Ter-Ghazaryan.

Na slevovém serveru Zapakatel.cz byl před svátky největší zájem o levnou elektroniku typu tabletů a smartphonů. "Tyto kategorie považujeme i za 'skokany roku'," uvedl mluvčí Ondřej Duffek.

Trvající nárůst zájmu o zboží v čele s módou potvrdily i letošní Vánoce. Z hlediska počtu objednávek tvoří zboží a móda dohromady již více než 60 procent celkové poptávky. Jedním z vánočních bestsellerů se na slevových serverech staly designové samolepky na zeď. "Obecně u nás zákazníci hledali především inspiraci a různé vychytávky. Potvrdila se naše očekávání výrazně vyššího zájmu o zboží v čele s kreativními doplňky do domácnosti," uvedl Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Průměrná cena jedné objednávky se v předvánočním období pohybovala okolo 650 korun. Lidé nakupují před Vánocemi na slevových serverech více voucherů, ale jejich průměrná cena je lehce nižší, než je tomu během roku, kdy se pohybuje okolo 800 korun.

Předvánoční období je pro slevové portály třetinovým zdrojem celoročních příjmů. Nejúspěšnějším dnem byla podle portálu TopSleva.cz bronzová neděle. Řada lidí nechala vánoční dárky na poslední chvíli, na Štědrý den se přes tento portál ještě prodalo zboží za desítky tisíc korun.

Autor: ČTK

29.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
6 8

ČSSD chce vyšetřovací komisi k OKD. Zasednout by v ní měl Zaorálek

Donald Tusk.
6 23

Šéf Evropské rady Tusk: Kvóty na uprchlíky nefungují a jen dělí země EU

AKTUALIZOVÁNO

Český fotbal povede Malík. Volbu provázely pískot i tvrdá Peltova slova

Úterý, zamračený a větrný den. Sportovní centrum v Nymburku. Právě tady byl odpoledne zvolen předseda fotbalové asociace. Stal se jím Martin Malík, který porazil Petra Fouska.

AUTOMIX.CZ

Škoda představila novou speciální edici Fabie. Oslavuje závodní úspěchy značky

Česká automobilka Škoda oslavuje svůj nejúspěšnější rok ve své závodní historii speciální edicí Fabie, který bude od února k dispozici na 21 trzích. Nová varianta odkazuje na letošní úspěchy soutěžního vozu Škoda Fabia R5, která kromě jiného v letošní sezóně vybojovala titul mistra světa v kategorii WRC 2. A proto ho některými stylovými doplňky připomíná.

Babišova vláda ještě před jmenováním položí věnec k hrobu TGM

Nová vláda Andreje Babiše (ANO) ještě před svým jmenováním položí ve středu dopoledne věnec k hrobu prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka v Lánech. Poté se budoucí ministři zúčastní jednání sněmovního výboru pro evropské záležitosti.

Vydavatelství Vltava Labe Media kupuje legendu inzerce, společnost Annonce

Vydavatelství Vltava Labe Media (VLM) dnes koupilo společnost Annonce, která jako jediná na českém trhu úspěšně kombinuje řádkovou inzerci jak v tištěném vydání, tak na internetu. Tato akvizice by měla výrazně posílit ambice vydavatelství Vltava Labe Media na trhu řádkové inzerce (tzv. classifieds). Společnost o tom informovala ve své tiskové zprávě.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT