„Oproti loňské zimě jsme u pobytů zaznamenali výrazný 53procentní nárůst obratu," uvedl Tomáš Bátrla z portálu Vykupto.cz. Češi se slevou nejčastěji kupují na slevových serverech ubytování v ČR a SR na víkendy a prodloužené víkendy. Následuje cestování do zahraničí, kde jsou oblíbené týdenní pobyty, ale i zimní prodloužené víkendy. A na třetí příčce jsou pak eurovíkendy.

Hlavním důvodem nákupu dovolené na slevovém serveru je snaha ušetřit. „Průměrná sleva se pohybuje kolem 45 procent, nejvyšší jsou ale i kolem 75 procent. Je to však různé," uvedl jednatel slevového agregátoru Slevín.cz Michal Menšík. Bestsellerem je podle něj například voucher na tuzemskou dovolenou v Českosaském Švýcarsku, kterých se prodalo 1430 kusů s průměrnou slevou 43 procent.

Prodeje zájezdů přes slevové servery rychle rostou. „V současnosti může mít slevový trh zhruba jednoprocentní podíl (na tržbách cestovního ruchu). V nejbližší době předpokládáme díky vzestupné tendenci růst podílu na dvě až tři procenta," dodal Menšík.

Na slevových portálech pravidelně nakupuje čtvrtina Čechů, vyplynulo z posledního průzkumu agentury Incoma GfK pro společnost MasterCard. Z nich 89 procent je s nákupem se slevou spokojeno.

Slevové servery loni zvýšily tržby o 61 procent na 2,9 miliardy korun, uvedl už dříve portál Slevín.cz. Letos by obrat trhu měl přesáhnout tři miliardy.