Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi věří českým značkám, ukázal průzkum

Praha - Čtyři tisíce českých spotřebitelů vybraly 46 značek na tuzemském trhu, kterým nejvíce důvěřují. České značky zvítězily ve 23 ze 40 produktových kategoriích, oznámili dnes organizátoři soutěže na setkání s novináři. Například Kofola porazila Coca-Colu, u čisticích prostředků mají spotřebitelé největší důvěru v Savo, naopak u ostatních drogistických kategorií se umístily spíše zahraniční produkty.

5.11.2015
SDÍLEJ:

Kofola. Ilustrační fotoFoto: Kofola

V oblasti tělové a koupelové kosmetiky vede Nivea, v pracích prostředcích Ariel a v ústní hygieně Colgate. „Na výsledcích průzkumu je dobře vidět, že spotřebitelé nejvíce důvěřují tradičním českým značkám rychloobrátkového zboží, což se odráží i na prvních místech Nejdůvěryhodnějších značek napříč kategoriemi. S přehledem je obsadily Jar s 93 procenty důvěry, Madeta Jihočeské máslo s 91 procenty a Savo s 90 procenty," uvedl Lukáš Matějka, manažer organizátorské skupiny Atoz Marketing. Respondenti hodnotili na sedmibodové škále svou důvěru v jednotlivé značky. Pokud jim byli spíše nakloněni, brali organizátoři jejich hlas jako kladný.

Z obchodních řetězců zvítězil Lidl, v kategorii e-shopů Alza.cz, mezi lékárnami Dr. Max.

Firmy nyní budou moci jeden rok používat logo Nejdůvěryhodnější značka.

Spotřebitelé vybírali ze 750 značek, které byly vybrané podle objemu svých prodejů. Ve většině kategorií bylo v průměru 20 značek, ale například u alkoholu, kde zvítězila Finlandia Vodka, jich bylo 40. Z piv Češi nejvíce důvěřují Pilsner Urquell, například u zmrzliny pak Míšovi. Průzkum a prodejní data zjišťovala agentura Nielsen ČR. Například ženy hodnotily pozitivněji hobby markety či drogerie, muži naopak čerpací stanice, tvrdý alkohol nebo energetické nápoje.

Podrobné výsledky soutěže mohou zájemci najít na webových stránkách.

Například u potravin je v Česku mnoho značek, které mají spotřebitele informovat o jejich kvalitě. Nejznámější je Klasa, kterou stamiliony korun ročně podporuje i stát. Další je například Regionální potravina, která je vázaná na daný kraj. Jsou ale i méně známá označení, například logo Vím, co jím, které by mělo označovat potraviny obsahující uváděné výživové hodnoty. Logo Zdravá potravina se zase objevuje na pokrmech, které neobsahují zbytečné množství chemických konzervantů a barviv. Potravináři nyní plánují obnovit České cechovní normy, které by mohly nahradit některou ze stávajících značek.

Autor: ČTK

5.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT