Firma DEL plánuje své nabíjecí stanice uvést nejen na český, ale i na globální trh. Díky zkušenostem z chemického průmyslu chce konkurovat zejména francouzským, americkým a japonským výrobkům. Nabíječky podobné klasickým stojanům by měly nalézt uplatnění nejen u čerpacích stanic, ale i v obchodních centrech nebo hotelových garážích.

Nová nabíječka elektromobilům umožní dobít až 80 procent kapacity baterie během 20 minut. Plně nabít baterii dokážou v závislosti na jejím počátečním stavu a kapacitě zhruba v následující půlhodině.

Nabíjení elektromobilů Tesla. Ilustrační foto.
Elektromobilita v Česku roste jen zvolna. Čeká se na podporu státu

„Kvůli nedostatečně rozvinuté infrastruktuře je rozvoj elektromobility v České republice pomalejší než v jiných evropských zemích nebo ve Spojených státech amerických. Čeká se na vhodný impulz,“ je přesvědčen ředitel společnosti DEL Jiří Kabelka.

Potenciál vidí například v sousedním Německu, kde je po kauze Dieselgate poptávka po elektrických autech výrazně vyšší. Už v roce 2009 si německá vláda stanovila cíl, aby v roce 2020 na tamních silnicích jezdil milion vozů na elektrický pohon. Podle Kabelky jsou Češi oproti Němcům dobré čtyři roky pozadu.

Koncepty Volkswagen I.D., I.D. Buzz a I.D. Crozz II.
Kolik stojí elektromobilita? VW jen za akumulátory utratí přes bilion korun

Společnost DEL plánuje ze začátku vyrábět desítky stanic ročně a provádět i jejich vzdálenou údržbu. Ještě předtím ale musí nabíjecí stanice podstoupit sérii zákonem předepsaných testů a získat potřebnou certifikaci. Vlastní výroba by měla začít ještě letos.

„Prozatím plánujeme vyrábět deset kusů nabíječek měsíčně, i tak bychom ale měli být jediným českým výrobcem se všemi certifikacemi,“ uvedl Kabelka. V zemi zatím fungují jen jednotky kusů podobných nabíječek. Dodal, že vláda by měla rozvoj elektromobility podpořit například formou investičních povídek, slev pro spotřebitele, ale hlavně přípravou infrastruktury při výstavbě silnic a dálnic.

Dobíjecí stanice od české firmy OIG Power
Český energetický start-up exministra Kuby chce dobít a dobýt evropské ulice