„Lidsky z rušení poboček nadšený nejsem. Mrzí mě, že jsme k tomuto kroku byli vývojem na trhu poštovních služeb a ekonomickou realitou dohnáni. Legislativa se změnila a my si nemůžeme dovolit luxus provozovat pošty, které nemusíme,“ konstatoval na tiskové konferenci Miroslav Štěpán. 

Počet poštovních přepážek ale zůstane podle něj i po uzavření některých pošt dostatečný a bude odpovídat poptávce. To ovšem neznamená, že se na poštách nebudou tvořit fronty. „Neříkáme, že nebudou fronty. Když otevřete, fronty tam jsou. Pak také po polední pauze a po patnácté hodině,“ zdůraznil ředitel pošty.

Podle Štěpána chodí průměrný klient na poštu jednou až dvakrát měsíčně a 83 procent lidí je odbaveno do pěti minut. „To máme v úmyslu dál vylepšovat. I po redukci zůstane pobočková síť České pošty jednou z nejhustších v Evropě.“

Seznam rušených pošt najdete zde:

Šéf pošty na pondělní tiskové konferenci rovněž upřesnil, že podnik v souvislosti se snížením počtu poboček zruší 950 pracovních míst. Původní odhady přitom hovořily o více než dvou tisících pozic. Části z propuštěných pošťáků navíc firma nabídne jinou pozici, nebo rekvalifikaci. Skutečně propuštěným zaměstnancům pak vyplatí odstupné.

Transformace pošty 

Zrušení poboček je jedním z prvních kroků chystané transformace České pošty. Během dvou let by se měla rozdělit na státní podnik provozující pobočky, které poskytují základní poštovní a finanční služby, a komerční akciovou společnost nabízející balíkové a logistické služby. Celý proces má být hotový v roce 2025 a vyjde na víc než osm miliard korun.