Nejzajímavější na hodnocení této banky je fakt, že zatímco u odborné poroty skončila toto banka jako jasná jednička, v hodnocení veřejnosti byla nejhorší. U posledního z hodnotitelů serveru www.bankovnipoplatky.com, který banky hodnotí z hlediska výše poplatků, skončila banka podprůměrně.

Rozdíl mezi hodnocením odborné poroty a veřejností byl mezi všemi hodnocenými bankami absolutně největší. Porota hodnotila banku známkou 74,62 procenta, zatímco veřejnost pouze známkou 31,64 procenta.

U odborné poroty je Česká spořitelna jedničkou

Odborná porota má v hodnocení OVB Vstřícné banky největší váhu hodnocení, která činí 58 procent. U velké většiny porotců byla tato banka hodnocena velmi příznivě a získala celých 74,62 procenta.

Dalibor Z. Chvátal, porotce a šéfredaktor internetového serveru mesec.cz, Českou spořitelnu hodnotí takto: „Spořka se může pochlubit kvalitními službami a vstřícným a přátelským postojem ke klientovi. Je to skutečná banka s lidskou tváří. Když máte s touto bankou problém, dá se s ní domluvit a najít společně řešení.“

Podobným způsobem hodnotí Českou spořitelnu i porotce a advokát Miroslav Zeman: „Pozitivně lze hodnotit postupné inovování služeb a zavádění zajímavých novinek, např. vkladové bankomaty, možnosti e-faktur v internetovém bankovnictví servis24 apod. Tyto novinky jsou cestou k zavádění a realizaci pojmu „univerzální banka“, která v budoucnu poskytne klientům služby nejenom čistě bankovní, ale také servisní a nadstandardní, což je velmi důležitým znakem vstřícnosti banky.“

Jeden z mála kritických pohledů představuje porotce Pavla Hřebíčková. „Své služby se sice snaží zpřehledňovat a nabízet klientům jen ty, které využijí, poplatky za vedení účtů jsou však stále vysoké. Relativně nový produkt šikovné spoření se bance také příliš nepovedl - mnoho úrokových pásem, složitý postup, jak nejlépe vkládat, aby bylo co nejrychleji dosaženo maximálního výnosu, není pro klienty příliš vstřícný,“ vysvětluje Hřebíčková.

U veřejnosti Česká spořitelna propadla

Veřejnost má v celkovém hodnocení nejmenší váhu. Váha hlasu veřejnosti je pouze 17 %. Přesto je hlas veřejnosti velmi zajímavý a do velké míry může celkové hlasování ovlivnit.

Co si o České spořitelně myslí lidé, kteří hlasovali v projektu?

Lucie Nalepová hodnotí Českou spořitelnu takto: „Česká spořitelna stále hodně profituje z toho, že byla "první" na českém trhu, a lidé jí zůstávají věrni většinou pouze z lenosti převádět všechny své transakce do banky jiné. Určitě má velké množství zajímavých produktů a služeb, které může klientům nabízet.“

Server www.bankovnipoplatky.com si na bance cení aktivity banky v poplatkové politice: „Na druhé straně je nutné přiznat, že ČS pravidelně bankovní poplatky mění a nabízí různé poplatkové prázdniny. ČS tak patří mezi banky, které jsou v poplatkové politice aktivní. Změny, které banka přinesla po 1. listopadu 2009, se dají označit za pozitivní a banka tak nezneužila poplatkovou revoluci k nějakým změnám, které by byly namířeny výrazně proti klientům.“

Česká spořitelna je tak hodnocena jako férová banka s velkými možnostmi být v budoucnu nejvstřícnější bankou v České republice.

Miroslav Zeman