Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká televize letos oslovila více diváků, mírně klesl zásah u mladých

Praha - Česká televize v letošním roce oslovila více diváků. Takzvaný týdenní zásah, kdy lidé sledují nějaký program souvisle minimálně čtvrt hodiny, jí stoupl na 79 procent z loňských 78 procent populace. Na 91 procent se mírně zvýšila také spokojenost s pořady, vyplynulo z nového měření.

22.5.2013 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Průzkum zároveň ukázal mírný pokles ve věkové skupině 15 až 24 let, což podle ČT souvisí obecně s odchodem mladých lidí od televize. Týdenní zásah u nich klesl z loňských 46 procent na 45 procent populace. Mladší diváky se proto snaží oslovit jinými způsoby, zejména prostřednictvím své divize zaměřené na web a sociální sítě.

Česká televize díky měření sleduje plnění požadavků vyplývajících ze zákona a jejího kodexu. Jde o kontrolu šesti obecných cílů jako například zvyšování informovanosti, podpora vzdělanosti či stimulace kreativity. Dalším hlediskem je míra uspokojení potřeb různých diváckých skupin a také sledování základních ukazatelů veřejnoprávních médií. Využívá k tomu tří odlišných metod v kombinaci se třemi různými informačními zdroji. Měření je proto někdy označována jako „tři krát tři".

„Chování a postoje diváků jsou zkoumány prostřednictvím trackingových výzkumů, měřením sledovanosti pořadů nebo divácké spokojenosti s pořady. Například expertní hodnocení naplňování požadavků kladených na zpravodajské pořady jsou postaveny na metodologii kvantitativní obsahové analýzy," uvedla vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová. Konkrétní tvrdá data jsou pak získána z databáze odvysílaných pořadů či měření návštěvnosti webů ČT a iVysílání.

V rámci měření zjišťuje ukazatele také u komerčních televizí. „Česká televize jako celek je lídr v českých filmech, naopak komerční stanice jsou u diváků lídry v zahraničních filmech a českých seriálech," dodala Týmová s odvoláním na pravidelný kvantitativní výzkum.

O novém přístupu k měření veřejnoprávní televize mluvil generální ředitel Petr Dvořák již v kandidátském projektu před svým nástupem v roce 2011. Jeho cílem je hodnotit kvalitu pro každý typ pořadu, získat tak ukazatele porovnatelné mezi sebou. „Proto je toto měření pro nás tak strašně důležité a proto si myslím, že jsme velmi inovativní nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého našeho středoevropského regionu," řekl ve středu Dvořák.

Výsledky měření u řady ukazatelů za roky 2011 a 2012 jsou prezentovány ve výroční zprávě o činnosti České televize za loňský rok.

Autor: ČTK

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Vteřiny dne

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Miloš Zeman a Andrej Babiš
2 9

Skeptické Česko a proevropské Slovensko, píší o nás ve světě

Nový adrenalinový rekord: 245 odvážlivců skočilo z mostu

/VIDEO/ Nový světový rekord v kategorii "hromadné skákání z mostu" dnes pokořili odvážlivci v brazilském Sao Paulu. V jeden okamžik seskočilo z mostu metodou bungee jumping 245 vyznavačů adrenalinu.

Politolog Zdeněk Zbořil předpokládá rozpad okamurovců

Co voliči volbami v Ústeckém kraji vzkázali politikům? Politolog Zdeněk Zbořil k drtivému vítězství hnutí ANO uvedl, že z výsledků voleb z Ústeckého kraje, podobně jako v celé ČR, cítí touhu občanů po zázraku.

Rath zavalil soud přívalem slov, předseda senátu je prý podjatý

V minulosti chodíval někdejší středočeský hejtman David Rath do jednací síně oholen, v pondělí se v budově Krajského soudu v Praze objevil s vousatou tváří – jinak se ale příliš mnoho nezměnilo.

Psi na politických jednáních? Macronův mazlíček se vymočil v Elysejském paláci

/VIDEO/ Pokud na politická jednání s sebou berete své mazlíčky, může dojít k trapným okamžikům. Vyprávět by o tom mohl francouzský prezident Emmanuel Macron. Jeho labrador Nemo se vymočil u krbu právě během politického jednání. Prezident se snažil působit profesionálně a záležitost přejít s úsměvem.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT