EUscreen se snaží využít bohatství evropských televizních archivů od 50. let dvacátého století až po současnost. Na internetových stránkách www.euscreen.eu mohou návštěvníci zhlédnout třeba ukázky z počátků televizní reklamy, ze zábavních televizních pořadů nebo zpravodajských relací.

Kromě České televize jsou účastníky projektu například italská televize RAI, rakouská televize ORF nebo polská televize TVP.

„EUscreen dává uživatelům šanci se aktivně zapojit do mapování Evropy a její televizní historie bez ohledu na jazykové či kulturní hranice. Je to obrovský krok vpřed vstříc objevování významu role, kterou sehrává evropské televizní dědictví, a k posouzení toho, jak jsme viděli sebe i ostatní v proměnách času,“ řekla projektová koordinátorka Sonja de Leeuwová.

EUscreen je tříletý projekt, který byl zahájen v říjnu 2009. Účastní se ho 28 partnerů z 19 zemí a je spolufinancován Evropskou komisí. Digitalizovaný obsah bude také dostupný skrze portál Europeana, který je virtuální branou k rozsáhlým sbírkám evropského kulturního dědictví a v současnosti umožňuje přístup k více než 20 milionům položek z knihoven, muzeí a audiovizuálních archivů.

Čtěte také: ČT a Prima chtějí, aby sledovanost měřila Mediaresearch