Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká televize ve zpravodajství o volbách prezidenta USA porušila zákon

Praha - Česká televize při vysílání zpravodajského bloku Americká volební noc k volbě amerického prezidenta loni v listopadu podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání porušila zákon. Zpravodajství bylo nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa, uvedla RRTV v dnešní tiskové zprávě. ČT dosud stanovisko rady neobdržela, ale zpravodajství k volbě jako celek považuje za vyvážené.

12.1.2017 2
SDÍLEJ:

Česká televize. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

ČT podle rady odvysílala nevyvážené a neobjektivní zpravodajství, během něhož docházelo k nadržování jedné straně, zejména soustavnou a zcela jednostrannou kritikou jen jednoho z kandidátů na amerického prezidenta.

Čtěte také: ČT bude letos hospodařit s částkou 6,875 miliardy Kč

"Česká televize prozatím neobdržela podrobné stanovisko RRTV. Nejsou nám známy ani podklady a analýzy, ze kterých rada při svém rozhodování vycházela. Proto se nyní k dílčím informacím z tiskové zprávy RRTV nemůžeme podrobněji vyjádřit. Jsme však nadále přesvědčeni o tom, že dvanáctihodinové vysílání ČT24 věnované americkým prezidentským volbám bylo objektivní a ve svém celku vyvážené, a to včetně jeho výseku, ke kterému se vyjádřila RRTV," reagovala pro ČTK mluvčí ČT Alžběta Plívová.

V rámci vysílání došlo podle rady například k manipulativnímu spojení obrazu a slova během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům. V okamžiku, kdy v komentáři zněla informace, že proti Donaldu Trumpovi už mezi hvězdami vznikla i petice, byly v obraze zařazeny fotografie podporovatelů Trumpa Clinta Eastwooda nebo Chucka Norrise, čímž mohl být u diváka vytvořen jednoznačný dojem, že se jedná právě o osoby, které se připojily k petici, uvedla rada.

Televize podle ní měla také v komentářích ve studiu nebo v předtočených příspěvcích dát prostor čtyřem americkým občanům, kteří byli všichni příznivci Clintonové a kritizovali Trumpa. ČT také využívala příspěvky americké televize CNN, která před volbami otevřeně sympatizovala s Clintonovou. V několika případech rovněž nebyly komentáře odděleny od informací zpravodajského charakteru, dodala RRTV.

Čtěte také: ČT a ČRo by mohly mít větší nárok na odpočty DP

Podle Plívové se informace uvedené v tiskové zprávě rady jeví jako neúplné. "Ve vysílání ČT24 k prezidentským volbám v USA vystoupilo 24 hostů, 11 z nich pak přímo v úseku, na který se RRTV zaměřila, přičemž šlo o diverzifikovanou názorovou skupinu. Její součástí bylo i pět respondentů-občanů USA, rozhodně se však nejednalo o ´transparentní příznivce´ jednoho či druhého kandidáta. Podrobnější informace budeme moci poskytnout až se seznámíme s detailnějšími podklady," dodala mluvčí ČT.

Autor: ČTK

12.1.2017 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní vyjednavač EU pro brexit Michel Barnier
AKTUALIZOVÁNO
14

Ministři EU podpořili návrh brexitu. Barnier: Je spravedlivý a vyvážený

Německá policie zasahuje v Bochumi, na čerpací stanici drží ozbrojený muž rukojmí
AKTUALIZUJEME
5

Policejní manévry v Bochumi. Ozbrojený muž držel na benzínce rukojmí

AKTUALIZOVÁNO

V Ústí do sebe narazily autobus s trolejbusem. Osm lidí je zraněných

/FOTOGALERIE/ Už osm zraněných si vyžádala dopravní nehoda autobusu a trolejbusu v Tovární ulici v Předlicích v Ústí nad Labem na odbočce k hypermarketu Globus. Původní avizovaný počet byl o dva nižší.

Tramvaje z plzeňské Škody začaly jezdit v Turecku. Zvládnou i jízdu bez trolejí

Plzeňská firma Škoda Transportation úspěšně dotáhla do konce další zakázku. Za 26 milionů eur (přibližně 675 milionů korun) dodala pro osmisettisícové turecké město Eskişehir čtrnáct tramvají typu ForCity. Od pražské verze se nová vozidla liší designem, rozchodem i schopností jízdy na baterie.

Ostravské letiště prohrává boj s polskou konkurencí. Je třeba změnit strategii

/FOTOGALERIE/ To, že Letiště Leoše Janáčka Ostrava v Mošnově nestačí na polskou konkurenci, ví v regionu prakticky každý, kdo chce někam cestovat. Nyní se konečně k problému staví čelem i majitel Moravskoslezský kraj. Deníku to potvrdil náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.

Skandál v Nissan Renaultu. Po šéfovi automobilky jde policie kvůli zpronevěře

Automobilový magnát Carlos Ghosn čelí v Tokiu policejnímu vyšetřování. Šéf automobilky Nisan Renault je podezřelý z toho, že zneužil firemní peníze pro soukromé účely. Zpráva, kterou přinesl japonský deník Asahi, způsobila šok. Akcie Renaultu spadly na tříroční minimum a management Nissanu požaduje, aby byl Ghosn okamžitě zbaven funkce.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT