Přesně 180 vagonů pořídí České dráhy, zbylé dva budou pro potřeby správy železnic (SŽDC). Samotná soutěž bude vypsána v nejbližších dnech. Její vítěz podepíše s dopravcem rámcový kontrakt.

„Pokračujeme v našem plánu obnovy osobních souprav. Díky novým vozům nabídneme špičkový servis. Posílíme konkurenceschopnost železnice oproti individuální dopravě, autobusům i letecké dopravě. Zároveň zvýšíme kvalitu na našich vnitrostátních expresních a rychlíkových linkách, kam se přesunou současné komfortní vagony EC / IC,“ vysvětlil Václav Nebeský, generální ředitel ČD.

Podoba s Railjety

České dráhy chtějí moderní vozy, které půjdou sestavit do dvaceti pevně spojených devítivozových netrakčních souprav, podobně jako u rychlovlaků Railjet. Cestujícím to přinese řadu výhod: jednotné řazení vlaků, snadný průchod či snížení hlučnosti uvnitř soupravy.

„ S nákupem většího počtu vozů očekáváme lepší nabídkovou cenu a větší využití v provozu. Věřím, že udržíme postavení významného partnera na mezistátních linkách. Některé sousední železnice totiž plánují povoz souprav EC/IC rychlostí až 230 km/h, což naše nové vozy splní. V budoucnosti je budeme moci nasadit také na naše první vysokorychlostní tratě,“ prohlásil Michal Kraus, člen představenstva ČD.

Co nabídnou moderní vagony

- klimatizovaný interiér a tlakotěsnou skříň vozů včetně mezivozových přechodů
- oddíly 1. a 2. třídy s komfortními polohovatelnými sedačkami
- restaurační vůz
- bezbariérové řešení umožňující komfortní cestování osobám na vozíku (včetně sociálního zařízení)
- speciální úpravy pro cestování s dětmi (místa pro uložení kočárků, přebalovací pult, dětské kino)
- místa pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol
- zásuvky 230 V 50 Hz a USB konektory pro napájení přenosné elektroniky
- sklopné a rozkládací stoly
- palubní Wi-Fi síť a technologie usnadňující průchod mobilního signálu
- moderní audiovizuální informační systém s LCD monitory
- moderní bezpečnostní prvky např. u nástupních dveří, požární signalizace atd.