Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD).

Dráhy pak koupené vozy sešrotují samy, řekl deníku generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený. „ČD Cargo potřebuje posílit likviditu, aby mělo vozy pro nové zakázky," dodal.

Propouštění a žádné benefity

S vedením nákladního dopravce nyní odbory jednají o nové kolektivní smlouvě. Návrh předložený zaměstnavatelem počítá s propuštěním 411 zaměstnanců a omezováním zaměstnaneckých benefitů. Odboráři chtějí jednání přerušit a pokračovat až po jmenování nového ministra dopravy.

ČD Cargo se v poslední době potýká s poklesem přeprav a prohlubováním ztrát v segmentu jednotlivých vozových zakázek. V pololetí firma skončila se ziskem 208 milionů korun, byly v něm ale započítány prodeje dlouhodobého majetku. Hospodaření firmy by mohlo podpořit snížení poplatků za použití kolejí, zatím ho ale nemá jisté.

Loni se nákladní dopravce, který zaměstnává zhruba 9500 lidí, propadl do ztráty zhruba dvě miliardy korun. V červnu 2014 mohou věřitelé požadovat vyplacení dluhopisů za asi miliardu korun.