V prvním řízení dráhy zmodernizují až 71 vozů z produkce společnosti Siemens registrovaných v Česku. Jsou to vozy 1. a 2. třídy a vozy restaurační, v nichž budou revitalizovány interiéry. Půjde mimo jiné o přečalounění sedaček, vozy budou také vybaveny WiFi pro připojení k internetu a upraví se klimatizace.

Tyto vozy jsou již z výroby tlakotěsné, klimatizované, určené pro rychlost 200 km/h, s uzavřeným systémem WC, jsou na nich dosazeny elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. První série vozů byla dodána ve druhé polovině 90. let.

Druhé výběrové řízení se týká modernizace 22 vozů 2. třídy typu Bmz registrovaných v Rakousku. Z větší části budou upraveny na velkoprostorový vůz 2. třídy. Dále pak na multifunkční velkoprostorový vůz 2. třídy s bezbariérovým vybavením.

Skupina České dráhy v roce 2013 prohloubila ztrátu na 1,95 miliardy korun. Rok předtím státní společnost prodělala zhruba 1,6 miliardy korun.