Téměř polovina z otevřených ruských prodejen Koh-i-nooru je ryze firemní. Zákazníci v nich tak naleznou kompletní sortiment značky čítající 3,5 tisíce položek. „Trh na naši přítomnost reaguje velmi pozitivně. Ve srovnání s rokem 2017 se loni obrat v těchto firemních prodejnách zdvojnásobil a rozšířil se i nabízený sortiment,“ uvedla ředitelka exportu českobudějovické firmy Jana Korčáková.

Vlastislav Bříza.
Koh-i-noor Hardtmuth přesunuje výrobu z Číny zpět do České republiky

Firma v Rusku těží z velké popularity své značky, která podle průzkumů předčí i některé západoevropské. „Rusko stále patří mezi naše významné trhy, i když po zavedení evropských sankcí prodeje v posledních letech stagnovaly,“ připustila Korčáková.

Další růst v plánu, hlavní cíl: velké obchodní domy

Oříškem jsou pro jihočeského výrobce stále tvrdší požadavky národních ekonomik. Jde například o přesné plnění kritérií o značení výrobků na obalech, specifika vývozních dokumentů, certifikáty či povinnost uvádět ceny na mnoho desetinných míst. „Zdánlivě jde o maličkosti, ale bez nich na trh dané země nevstoupíme,“ upřesnila Korčáková.

Pastelky Koh-i-noor
Koh-i-noor vyprodal v Americe tříbarevné pastelky na rok dopředu

Koh-i-noor se snaží o růst také na tuzemském trhu. Jeho dceřiná společnost Koh-i-noor Hardtmuth Trade převzala Papírnictví AKM, které má prodejny v devíti pražských obchodních domech. A další expanzi do velkých nákupních center výrobce plánuje.

Společnost Koh-i-noor Hardtmuth vyrábí psací a výtvarné potřeby již od roku 1790. Její název je odvozen od slavného diamantu. Vloni si firma připomněla 170 let od přesídlení z Vídně do Českých Budějovic. Své produkty vyváží do osmi desítek zemí, zaměstnává na 640 lidí a její obrat se blíží miliardě korun. Jejím majitelem je od roku 2000 podnikatel Vlastislav Bříza, který značku odkoupil od Petra Kellnera.

Karlovarské becherovce se na trzích daří.
Export Becherovky dosáhl historického rekordu. Likér expanduje i na západ