Například Plus Diskont, který loni zavedl ambiciózní reklamní kampaň na podporu své značky Biobio přiznává, že čtyři pětin usvého sortimentu dováží.

Některé podniky, jejichž výrobky mívá domácnost běžně na stole, biopotraviny nenabízejí vůbec. Na trhu chybí obyčejné bio sýry a další mléčné výrobky, chleba, maso, uzeniny či zpracovaná zelenina.

Proto Hnutí DUHUA spustila kampaň, kdy bude vyjednávat sdůležitými potravinářskými podniky a mobilizovat české spotřebitele. Bude po nich požadovat lepší nabídku biopotravin.

Snídaně zčeských biopotravin? Zatím ne

„Chceme přimět velké výrobce potravin, aby začali na trh dovážet více bio zboží. Vadí nám, že většina zboží je zdovozu. Obyčejnou snídani či oběd si unás zčeských biopotravin prostě neuvaříte. Přitom mléko, obilí, zeleninu a další suroviny by mohli dodávat domácí zemědělci,“ říká Kateřina Kotásková zHnutíDUHA.

Prvním cílem ekologů je společnost Pribina, kterou ekologická organizace chce přimět knabídce bio provedení populárního hermelínu.

Ekologové zároveň spouští webovou stránku www.ceskebiopotraviny.cz , kde lidé budou moct psát emaily přímo velkým výrobcům potravin. Najdou zde také novinky obiopotravinách na českém trhu, praktické kontakty na dodavatele nebo informace pro ekologické zemědělce.

Rozvoj ekologického zemědělství by snížit zatížení pesticidy či průmyslovými hnojivy a umožni i jim vracet zeleň do krajiny. Zdravé hospodaření pokrývá vČeské republice už více než 7procent zemědělské půdy. Ztoho však 82procent tvoří louky a pastviny.