Za první čtvrtletí letošního roku prodaly České dráhy (ČD) 111 tisíc elektronických jízdenek, za které cestující zaplatili celkem 26,4 milionu korun. Oproti stejnému období minulého roku to znamená nárůst o téměř 40 procent.

Většina zákazníků přitom nakupuje přímo přes internet, telefon využila pouze necelá čtyři procenta z nich.

Trvalý zájem je podle ČD o takzvané eLišky, jízdenky, které za 160 korun umožňují cestovat mezi libovolnými krajskými městy, například i z Karlových Varů do Ostravy. „V prvním čtvrtletí jsme jich prodali téměř 60 tisíc, což je 54 procent všech prodaných dokladů přes internet,“ říká Jiří Nálevka, ředitel Odboru koncepce a obchodu osobní dopravy ČD.

Vídeň za pár euro

V letošním roce podle něj roste i zájem o jízdenky do zahraničí. „V loňském roce tyto internetové jízdenky teprve začínaly, a proto se jich prodalo ve stejném období jen zhruba pět set,“ vysvětluje Nálevka.

V květnu se pak ČD chystají zopakovat nabídku zpáteční jízdenky Praha – Vídeň za 19 eur. V eShopu ČD budou tyto jízdenky v prodeji od 18. do 24. května.