Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česko čekají rekordní uzavírky silnic, najít objížďku bude těžké

Praha - Česko o prázdninách čekají dosud největší uzavírky silnic, stát na jejich rekonstrukce krajům poslal 4,4 miliardy korun. Dalších 200 milionů korun získá Praha. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) na dnešním setkání lídrů českého stavebnictví upozornil, že bude problém najít objízdné trasy. Přesný plán uzavírek ministerstvo zatím nemá k dispozici.

14.5.2015 AKTUALIZOVÁNO 14.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Plíhal

„Krajům jsme pustili 4,4 miliardy korun a 200 milionů korun Praze. Pokud se rozhodnou pustit se do rekonstrukcí naráz, tak budeme jen těžko hledat správné objízdné trasy," řekl Ťok.

Situaci navíc komplikuje rekonstrukce vytížené dálnice D1, kde se bude pracovat hned na pěti úsecích. „Když tam (na opravovaných úsecích) dojde k nějaké havárii a bude nutné ji objíždět, tak může celá situace být komplikovaná tím, že i na objízdných trasách se bude hodně opravovat. Takže situace nebude úplně jednoduchá," řekl ministr. Podotkl, že nechce vyvolávat paniku nebo nějaké obecné ohrožení. „Nic takového tu nehrozí. Bude to mírný diskomfort proti tomu, kdyby ty silnice byly úplně volné," uvedl Ťok.

Ministerstvo se podle něj bude snažit tyto opravy koordinovat. Projekty krajů schvaluje centrální komise ministerstva, která má podle šéfa resortu základní kritérium, aby neblokovaly objízdné trasy. Přesto podle Ťoka lze očekávat kritiku, že se kvůli opravám nedá jezdit.

Na silnicích se podle ministra během léta Česko dostane do podobné situace, jako je nyní na železnici, kde se železniční doprava aktuálně potýká s obrovským množstvím výluk. Česko se totiž na poslední chvíli snaží dočerpat co nejvíce peněz z evropských fondů, proto rekonstruuje nejvíce úseků železnice v jednom čase za posledním mnoho let.

Podle Ťoka by se na železnici mohlo stavět ještě intenzivněji, ale neumožní to kapacita kolejí, další výluky už nejsou možné. „Například nákladní železniční doprava si už stěžuje, že nemá další volné časy, kdy by mohla jezdit," řekl.

Autor: ČTK

14.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
4 33

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Zachycené zvuky nepocházely z ponorky, pátrání je stále neúspěšné

Zvuky v moři, které během pondělí zachytily sonary záchranářů, nevydávala zmizelá armádní ponorka A.R.A. San Juan. S odvoláním na mluvčího argentinského námořnictva Enriqueho Balbiho o tom informovala agentura AP.

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT