Meziroční růst vybraného mýtného přinesly dva pracovní dny navíc oproti roku 2019, oživení tranzitní nákladní dopravy přes Českou republiku a výnosy z nově zpoplatněných silnic I. třídy. Oznámila to společnost CzechToll v tiskové zprávě.

První ráno po zavedení nového mýtného systému 1. prosince 2019 na česko-slovenském přechodu u Lanžhota bylo poklidné, kolony se netvořily
V Česku bylo spuštěno nové mýto. Komplikace v dopravě zatím nepřineslo

Zatímco v dubnu a květnu klesal výnos z mýtného dvouciferným tempem (o 19 a 14 procent), červen přinesl na tuzemských silnicích a dálnicích očekávané oživení dopravy. K vyššímu výběru přispělo i rozšíření mýta na více než 868 kilometrů silnic I. třídy od ledna letošního roku. Jen v červnu se na nich vybralo téměř 105 milionů korun.

Levnější provoz

Po rozšíření sítě zpoplatněných komunikací k 1. lednu 2020 provozuje CzechToll satelitní mýtný systém na celkem 1 102 kilometrech silnic I. třídy a 1 307 kilometrech dálnic. Přestože se rozsah zpoplatnění zvýšil o 903 kilometrů, provoz satelitního mýtného systému je třikrát levnější než u původní mikrovlnné technologie.

Ilustrační foto.
Výběr mýta byl vloni rekordní. Nový systém by mohl být spuštěn ještě letos

Za celé první pololetí roku 2020 předepsal CzechToll na mýtném dopravcům 5,496 miliard korun (meziročně pokles o 1,01 %). K 30. červnu 2020 bylo v tuzemském mýtném systému zaregistrováno téměř 489 tisíc vozidel – více než 150 tisíc z České republiky a přes 338 tisíc ze zahraničí. K celkem 424 tisícům vozidel si vyzvedli dopravci palubní jednotku potřebnou pro užití zpoplatněných silnic a dálnic.