„Meziroční nárůst o 220 milionů korun je převážně odrazem hospodaření klíčového aktiva skupiny, Letiště Praha, kterému rostl počet cestujících a s tím i související tržby. Významnou měrou se na meziročním růstu hrubého provozního zisku podepsaly také úspory provozních nákladů především v oblasti IT a handlingových služeb," komentoval výsledky předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.
„Také první čtvrtletí letošního roku považuji pro celou skupinu za úspěšné. Společně s velkými nárůsty počtu přepravených cestujících i pohybů letadel významně narostly výnosy z leteckého obchodu, a to 16 procent. V rámci komerčních aktivit se do aktuálních výsledků pozitivně projevil růst výnosů z pronájmu či z parkovacích služeb a v oblasti údržby letadel přispěla k nárůstu výnosů o 16 procent především těžká údržba či údržba letadlových podvozků. Na druhé straně se nám zvyšují mzdové náklady, investice do bezpečnosti, náklady na údržbu letištních ploch a investujeme také do modernizace interiérů terminálů. To vše se promítne do celoročního výsledku," komentoval začátek roku 2017 Řehoř.
Hrubý provozní hospodářský výsledek mateřské firmy Český Aeroholding a jejího klíčového aktiva Letiště Praha se oproti loňskému roku zvýšil o 6 procent z 3,8 miliard korun na 4 miliard korun. K pozitivnímu výsledku výrazně přispěl zejména meziroční nárůst počtu odbavených cestujících o 8,7 procent, díky kterému vzrostly výnosy z leteckého obchodu o 7,6 procent. Pražské letiště také pokračovalo ve změnách svých služeb v rámci projektu „Měníme letiště pro vás" a díky zlepšení poměru kvality a ceny došlo k nárůstu výnosů i v oblasti komerčních aktivit o 11 procent.
K meziročnímu navýšení EBITDA došlo i přes pokles výnosů z pronájmů prostor, které byly zasaženy rekonstrukcí obchodní zóny v Terminálu 1, a navzdory vyšším personálním nákladům, které jsou důsledkem mimořádného růstu provozu a růstu mezd zaměstnanců.
Provozní zisk z handlingu, tedy odbavování cestujících a letadel, vzrostl o 17 milionů korun (o 13 procent). Na výsledku se podílel především růst objemu handlingových služeb, odmrazování letadel, ale i úspory nákladů.
Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), pokračovala po změně strategie ve svém růstu, a to díky dlouhodobým kontraktům s klíčovými zákazníky s garantovaným objemem údržby v oblasti těžké údržby a letadlových podvozků. Meziročně EBITDA CSAT klesla o 20 milionů na 127 milionů korun. Do výsledku za rok 2015 se totiž promítly jednorázové výnosy mimo jiné za předprodejní servis šesti letadel Airbus A320, které v roce 2015 prodala společnost B. Aircraft. Po odečtení těchto mimořádných vlivů v roce 2015 EBITDA meziročně vzrostla o 22 milionů korun.